ZeroX129 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hei. Jeg har kjøpt meg en Citroen Saxo 1.1 for å bruke på jobben. Det høres ut som jeg rygger når jeg kjører framover, har hørt dette før at det kan være reg. reim som kan være for stram. Er dette sant? Ett annet problem er at den er tung å gire, er dette fordi det er lite gir olje? Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det spørs om girkassa er (nesten) skjært - noe som godt kan komme av dårlig eller for lite girolje. Girolje skal ikke bli brukt opp, så hvis nivået er for lavt er det en lekkasje ett eller annet sted. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ulyden og tunggiring kan jo ha en sammenheng. Så min foreløpig konklusjon er at kassa er gåen. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Blir lyden borte når du trykker inn clutchen er det kassa. Prøv og etterfyll/bytt olje. Vanligvis når du får ryggelyd ved vanlig kjøring hjelper ingenting. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Dårlig magefølelse med de bilene der... Husker jeg var og prøvekjørte en citroen med dieselmotor. Var også ryggelyd i alle gir. huff. Lenke til kommentar
Takkformeg Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Rettkutta drev ? Lenke til kommentar
citronen Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Bestemor hadde samme problemet. 47.000 kroner for ny girkasse - samme bil! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå