Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Må man spille dette hersens "spillet"?

Gjest Forelsket

Anbefalte innlegg

Gjest Forelsket

Trenger litt råd og hjelp her.. når det gjelder disse reglene som visstnok regjerer når man har noe på gang med noen.

Jeg er ei jente, som er veldig forelsket i verdens flotteste mann. Jeg vet at han liker meg tilbake, men kanskje er det jeg som er mest forelsket/var forelsket først.

Jeg har jo så klart lyst til at det skal bli noe mer med han. Men jeg er kjemperedd for å skremme han bort/være for påtrengende.

Råd jeg får fra venninner er av typen:

Vent i flere dager mellom hver gang du gir lyd fra deg.

Ikke still for mange spm., hvis han liker deg så skriver og svarer han uansett.

Ikke spør om å finne på noe for raskt - det må komme etter litt småprat.

Du tok kontakt - da må han ta kontakt neste gang, for å få balanse i det hele.

Vær spøkefull og småfrekk, det er interessant. Det er viktig å få inn litt push and pull, slik at han ikke helt vet hvor han har deg.

Noe annet enn det ovenfor nevnte vil få meg til å virke "needy"/masete, dumsnill og lite interessant.

Ja, så sitter jeg her da, og skal følge disse reglene. Og føler at det ikke er meg i det hele tatt. Nei, jeg har ikke lyst til å være småfrekk med han, han fortjener all verdens komplimenter. Selvsagt vil jeg spørre han om ting - jeg lurer jo. Flere dager mellom hver gang...det er jo en hel liten evighet når man er forelsket.

Hvorfor må man spille sånn..? Ville du fått mindre respekt for en som var oppriktig interessert, og ikke spilte kul og push and pull?

Mest av alt har jeg lyst til å bare være meg selv, og invitere han på middag i morgen den dag, men da er jeg kanskje bare masete og uinteressant :/

Hva synes du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Venninnene dine kjenner deg langt bedre enn meg, og det er nærliggende å tro at de gir deg råd på grunnlag av det. Håper venninnene dine også har sagt hvilken hensikt disse rådene har, for endel av dem kan være gode under gitte omstendigheter, men jeg tror det er viktig å forstå hva man ønsker å oppnå med dem. Å betegne det som et spill er jo vanlig, men jeg syns egentlig en bedre benevning er å sørge for å skape en god dynamikk mellom dere.

Reglene er jo helt avhengig av hvaslags mann det dreier seg om, men generelt kan det å være småfrekk gi ham mer å spille på, det er lettere å respondere på småfrekkhet enn på komplimenter. Men hvis du ikke klarer å være småfrekk på en smart måte så kan det bli kleint. Prøv litt småfrekke kommentarer og se om dere får en god dynamikk ut av det, hvis dere ikke gjør det så dropp det, med mindre du vil øve deg.

Å stille veldig mange spørsmål kan virke som et forhør, du må føle at dere begge opplever spørsmålene som naturlige.

Ville du fått mindre respekt for en som var oppriktig interessert, og ikke spilte kul og push and pull?

Nei, forskjellige personligheter er tiltrekkende på forskjellige måter. Formye kulhet er sannsynligvis bare slitsomt. Her må man prøve seg fram og se hva han liker.

Personlighet er ikke så statisk, selv om småfrekkhet ikke faller deg naturlig nå, kan det hende du liker det om det gir dere en god dynamikk.

Lenke til kommentar
Gjest Forelsket
Venninnene dine kjenner deg langt bedre enn meg, og det er nærliggende å tro at de gir deg råd på grunnlag av det. Håper venninnene dine også har sagt hvilken hensikt disse rådene har, for endel av dem kan være gode under gitte omstendigheter, men jeg tror det er viktig å forstå hva man ønsker å oppnå med dem. Å betegne det som et spill er jo vanlig, men jeg syns egentlig en bedre benevning er å sørge for å skape en god dynamikk mellom dere.

Reglene er jo helt avhengig av hvaslags mann det dreier seg om, men generelt kan det å være småfrekk gi ham mer å spille på, det er lettere å respondere på småfrekkhet enn på komplimenter. Men hvis du ikke klarer å være småfrekk på en smart måte så kan det bli kleint. Prøv litt småfrekke kommentarer og se om dere får en god dynamikk ut av det, hvis dere ikke gjør det så dropp det, med mindre du vil øve deg.

Å stille veldig mange spørsmål kan virke som et forhør, du må føle at dere begge opplever spørsmålene som naturlige.

Ville du fått mindre respekt for en som var oppriktig interessert, og ikke spilte kul og push and pull?

Nei, forskjellige personligheter er tiltrekkende på forskjellige måter. Formye kulhet er sannsynligvis bare slitsomt. Her må man prøve seg fram og se hva han liker.

Personlighet er ikke så statisk, selv om småfrekkhet ikke faller deg naturlig nå, kan det hende du liker det om det gir dere en god dynamikk.

Takk for svar :)

Å kalle det "god dynamikk" var en god beskrivelse av det jeg ønsker å oppnå.

Hensikten med disse rådene er jo antakelig å gi meg det jeg ønsker meg - positiv respons fra ham.

Det med småfrekke kommentarer tror jeg er ment småfrekt i den forstand at han skal ikke få vite sikkert hvor han har meg, litt "push" med andre ord.

Og det skal sies at rådene føles feil fordi vi kjenner hverandre godt, og jeg har ikke vært slik tidligere.

Nå skal det nevnes at jeg allerede har fotalt ham at jeg er forelsket i ham.

Jeg har selv opplevd gutter som har liknet mer på "stalkere" enn hva de nok ønsket, og det har ikke vært bare positivt. Men når jeg tenker etter, så har jeg ikke syntes enn gutt har vært ubehagelig innpåsliten, med mindre jeg ikke var interessert i dem i utgangspunktet.

Eksen min var svært pågående, og elsket meg etter noen uker, vi var sammen i mange år.

Jeg har også opplevd det motsatte. Gutter som har likt meg, men som har vært "hard to get" og selvstendige og ikke tatt kontakt på lang tid, og jeg har funnet dem alt for egoistiske, fordi de igjen virket for lite interessert i oss/meg, i forhold til at de liksom skulle like meg.

Venninna mi giftet seg med sin stalker, som vi til å begynne med måtte redde henne i fra.

Så ja...helt sant det med at det er avhengig av personen..

Lenke til kommentar

Man må ikke spille dette hersens spillet nei. :)

Man kan ta i mot tips om hva som funker og hva som ikke funker, men man skal aldri gjøre noe som gjør at man ikke føler at man er seg selv. Vær deg selv hele veien, men bruk tipsene du får til å være den beste deg selv hele veien.

Kvitt deg med de unødvendige uvanene, uten å ta til deg nye påtvungede vaner.

Jeg kan prøve å skrive om disse punktene du har fått av venninnene, så det kanskje appelerer litt mer til den personen (jeg tror) du er. :)

Ikke følg en regel om hvor lang tid det skal gå mellom hver gang du gir lyd fra deg. Ta kontakt når du vil, men ikke vær masete. Svarer han f.eks. ikke på telefonen, ikke ring 14 ganger etter det igjen. Han ser du har ringt, det holder med en gang.

Samtidig skal du heller ikke ringe han en dag kun fordi at "nå har det gått 2 dager, nå må jeg ta kontakt". Det blir det ofte en kjedelig samtale ut av. :)

Still de spørsmålene du vil, men ikke gå inn i en intervju-modus. Omformuler spørsmålene dine så det ikke blir kun ja/nei-spørsmål, men åpner for en samtale som kan relateres videre til andre emner. Ikke noe som er så kjedelig som korte intervju-spørsmål..

Spør om å finn på noe når noe skjer. Spør når det føles naturlig. Det er ingen krise om du spør om å finne på noe etter første setning.

Ikke ha dette som en regel. Ta kontakt når du føler for å ta kontakt. Så lenge du ikke er masete og skriker hvorfor han ikke tar tlf, svarer på mld, svarer på MSN, osv osv.

Skal man følge en lov om hvem som skal ta kontakt når, vil det skape mer ubalanse enn balanse.

Vær spøkefull og småfrekk, det er interessant. Det er viktig å få inn litt push and pull, slik at han ikke helt vet hvor han har deg.

Vær spøkefull og småfrekk der det passer, og med et godt smil om munnen. Det skal være naturlig, og ikke "fordi jeg må være frekk".

Du kan godt la han få vite hvor han har deg, bare ikke opptre som om han er det eneste du har her i verden. Vær intressert, men ikke trengende.

Ta gjerne tipsene til venninnene dine til deg, men bruk de til å kvitte deg med evt. utiltrekkende uvaner. Ikke til å forvandle deg til ei jente som venninnene dine tror han vil like.

Husk at det er deg han skal like, ikke en påtatt karakter som vil bli umulig å holde oppe over tid. :)

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Forelsket
Man må ikke spille dette hersens spillet nei. :)

Man kan ta i mot tips om hva som funker og hva som ikke funker, men man skal aldri gjøre noe som gjør at man ikke føler at man er seg selv. Vær deg selv hele veien, men bruk tipsene du får til å være den beste deg selv hele veien.

Kvitt deg med de unødvendige uvanene, uten å ta til deg nye påtvungede vaner.

Jeg kan prøve å skrive om disse punktene du har fått av venninnene, så det kanskje appelerer litt mer til den personen (jeg tror) du er. :)

Ikke følg en regel om hvor lang tid det skal gå mellom hver gang du gir lyd fra deg. Ta kontakt når du vil, men ikke vær masete. Svarer han f.eks. ikke på telefonen, ikke ring 14 ganger etter det igjen. Han ser du har ringt, det holder med en gang.

Samtidig skal du heller ikke ringe han en dag kun fordi at "nå har det gått 2 dager, nå må jeg ta kontakt". Det blir det ofte en kjedelig samtale ut av. :)

Still de spørsmålene du vil, men ikke gå inn i en intervju-modus. Omformuler spørsmålene dine så det ikke blir kun ja/nei-spørsmål, men åpner for en samtale som kan relateres videre til andre emner. Ikke noe som er så kjedelig som korte intervju-spørsmål..

Spør om å finn på noe når noe skjer. Spør når det føles naturlig. Det er ingen krise om du spør om å finne på noe etter første setning.

Ikke ha dette som en regel. Ta kontakt når du føler for å ta kontakt. Så lenge du ikke er masete og skriker hvorfor han ikke tar tlf, svarer på mld, svarer på MSN, osv osv.

Skal man følge en lov om hvem som skal ta kontakt når, vil det skape mer ubalanse enn balanse.

Vær spøkefull og småfrekk der det passer, og med et godt smil om munnen. Det skal være naturlig, og ikke "fordi jeg må være frekk".

Du kan godt la han få vite hvor han har deg, bare ikke opptre som om han er det eneste du har her i verden. Vær intressert, men ikke trengende.

Ta gjerne tipsene til venninnene dine til deg, men bruk de til å kvitte deg med evt. utiltrekkende uvaner. Ikke til å forvandle deg til ei jente som venninnene dine tror han vil like.

Husk at det er deg han skal like, ikke en påtatt karakter som vil bli umulig å holde oppe over tid. :)

Lykke til

Tusen takk for kjempefint svar!

Du tok meg på kornet...jeg har vært redd for at jeg må skape meg om til "en annen" for at ting skal virke interessant. Fordi jeg aller helst ønsker at han vil ha meg som jeg er, uten at jeg må gjøre meg til.

Alt med måte, har ikke lyst til å mase eller tjase. Den beste versjonen av meg - det er hva han skal få :)

Lenke til kommentar
Gjest Forelsket
Det er ikke sikkert de tipsene veninnene dine gir deg er så bra. Folk faller for forskjellige ting, jeg for min del liker snille stabile jenter. Andre liker småfrekke jenter.

Takk for tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Gjest Forelsket

Takker for svar fra alle :) Godt å lese at det er flere som synes spill er noe tøv.

Har fundert litt, og kommet til at eventuelt spill ikke er meg overhodet.

Misforstå meg rett, jeg er tilhenger av å gi folk pusterom osv. Men samtidig være seg selv.

Har respekt for både meg selv og han jeg er forelsket i, så det er ikke sjanse i havet for at jeg ringer han 10 ganger på rad, og nedlesser han med meldinger.

Men kommer til å fortsette med å ta kontakt hvis jeg har kjempelyst. Kommer nok ikke til å briljere på frekkhetsfronten heller, sånt fortjener han overhodet ikke, humor er noe annet. *Smelt*

Lenke til kommentar

"Vent i flere dager mellom hver gang du gir lyd fra deg."

"Ikke still for mange spm., hvis han liker deg så skriver og svarer han uansett."

For mitt vedkommende fungerer det ihvertfall motsatt. Jeg blir mye lettere betatt av jenter som viser genuin interesse, og som du kan samhandle normalt med uten at de skal bruke lang tid på å svare, og spille uinteresserte (men bare så det er sagt, det fins grenser).

Lenke til kommentar
Det der sjekkespillet er så fjollete at jeg får ikke sagt det. Waste of time, og bare fryktelig frustrerende.

Enig. Syns det er bare så teit å holde seg etter "regler". Hvis jeg har et problem med at hun stiller for mangen spørsmål, eller ringer 10 ganger om dagen, så sier jeg ifra, og hvis hun ikke klarer å talke det, så talker hun meg ikke heller.

Lenke til kommentar

Ser at spillet blir slakta av flere nå, men jeg er overbevist om at det faktisk er det som funker best på mange av dere.

Enten er det noen som har overdrevet "spillinga" slik at dere bare har blitt irriterte, eller så er det fordi dere liksom synes det er stress å følge "regler" og det føles så kunstig.

Men hva er egentlig problemet med å tilpasse seg disse spillereglene, hvis du oppnår målet? Er forholdet automatisk basert på en løgn?

Moderat "spilling" er bare positivt, men drar du det for langt skal det ikke mye til før du spolerer alt.

Lenke til kommentar
Man kan jo like så greit bare være helt åpen om hva man er ute etter og at man er interesert, ser ikke mye problemet, mye greiere.

Mye mindre spennende, og spenning blir undervurdert av veldig mange. Da mister du gjerne sjansen til å oppnå målet også.

Jeg antar at du mener elementene i pu(-tråden) bare er bullshit også? "Vi kan jo bare legge alle kortene på bordet"?

Som sagt er jeg ingen tilhenger av overdreven spilling, og man skal heller ikke overanalysere alt, men verdt å ha i bakhodet.

Har du i det hele tatt satt deg litt inn i pu? Mye teori å ta med seg derifra, uten å følge et konkret opplegg slavisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...