WASD Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hallo, tittel sier det meste. Har prøvd å google, men slet med å finne noe bra. Kan gjerne være litt lengde på det, og jo flere dere kommer med det, jo bedre. Burde ha det innen fredag. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Må det være fra Auschwitz? og må det være skrevet av en fange eller kan det være skrevet i senere tid? Må det være et dikt? Fant ingen gode og fant vel heller ingen som var skrevet av en fange fra Auschwitz fra krigen. Dersom tanken kun er noe som er skrevet av en forfulgt jøde og fange under krigen kan jeg henvise til "Anne Frank's dagbok". Skrevet av en jødisk pike som sammen med sin familie gjemte seg i en liten leilighet i Amsterdam før familien og hun selv ble tatt til fange og sendt til konsentrasjonsleir.Dagboken omfatter fra krigens start til hennes liv selv ender i 1945,antas det siden det er siste året noe ble skrevet i hennes dagbok. http://en.wikipedia.org/wiki/Anne_frank Svært kjent bok som også kan anbefales å lese for interessenter. Endret 23. september 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
WASD Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Takk for godt svar. Dårlig tid nå, mulig at noen vet om et dikt i det hele tatt om andre verdenskrig. forhåpentligvis på engelsk. Lenke til kommentar
WASD Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 (endret) Jeg har virkelig nok kunnskaper til å google, noe jeg har gjort. Men når det eneste jeg finner på 20 min er dette , så er det greiere å spørre om noen kjenner til noe av en forholdsvis kjent dikter. Forresten, dette diktet er på hits "The enemy is silent, As if waiting for the sun, Then they hear that awesome sound, The booming of the Guns. " Fantastisk Endret 24. september 2009 av WASD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå