Gå til innhold

Dps addons- alle klasser

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har i guilden et stort problem med en del av våre dps'er. 1/3 av våre dps'er har ikke økt sin dps nevneværdig siden naxx 10, selv om de nå er ulduar 10/25- toc 10/25 gearet.

Vi er en ganske så casual guild som raider 2x3 timer i uken og tar ikke det hele så seriøst.

Meeeen.. Når så store deler av våre dps henger så langt etter og aldri utvikler seg er det litt frustrerende i lengden.

Våre top dps'er ligger på +/-6K dps i en bossfight, mens 4-5 stykker ligger på rundt 3k dps og lavere. Vi har blandt annet en boomkin, t8/t9 geared som skjelden kommer over 2.8k i en bossfight!

Så her er mitt store spørsmål:

Hvilke addons finnes det til de forskjellige klasser som kan hjelpe til å holde riktig rotasjon, få god oversikt over cooldowns osv. ?

Selv bruker jeg ShockAndAwe til min enhancement shaman og elsker den.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lol, høres ut som de dps'erne dine er skikkelig late.

Har en DK med kun Heroics gear, ingen Toc 5 man gear eller tier gear og jeg klarer å presse ut rundt 3K dps i 5 man og har vært oppe i 3,8 K dps i VOA 10 man.

Helt klart at dere bør si ifra at dette er for dårlig.

Edit:

Si at de må gå inn på Elitist Jerks og sjekke specs og rotations der + hvilke stats/enchants deres klasse skal prioritere.

Endret av Døgnvill
Lenke til kommentar

At flere av dps'ene ikke kjenner sin klasse er det ingen tvil om!! Jeg mistenker også at det er en del /castsequence macroer i bruk så de kun bruker 1 knapp hele fighten igjennom..

Jeg laget for en tid siden en liten oversikt på guild hjemmesiden, der jeg la ved classguides og info jeg fant på nettet til alle klasser. Dette gjorde jeg etter et noe frustrerende ulduar 25 run der vår t7.5 gearede blood DK lå på 2k dps. Han var ikke alene der nede..

Da dette ikke har gitt noen stor boost for slackerene håpet jeg det kunne være noen addons som kunne sparke de litt bak:)

Lenke til kommentar

Rekruter nye spillere som forstå bak/frem på et tastatur og innviter de til raids i steden for slackerne du nå har. Når folk ser at de ikke kommer seg med i raids for gratis lilla stæsj så tar de enten å skjerper seg eller gir seg med raiding i guilden din og det er win win uansett. (Eller de whiner men da bare svarer du at selv om man er casual er det ingen unnskyldning for å gjøre en rævva innsats)

Lenke til kommentar
Med gearet du beskriver burde de lett komme over 3k ivertfall, jeg har over 3k på min priest når jeg går shadow, og der har jeg bare ca fult naxx25 gear.

Hihi, jeg hadde 5.7k på patchwerk før ulduar kom :x

Å være "casual" erke det samme som at de ikke må lære seg å spille. Få de til å lese seg opp på sine klasser\speccs, sett krav til raiderne så går det mye bedre.

Lenke til kommentar

Med mitt retri gear som mildt sagt ikke var noe tess kom jeg i alle fall opp på 2.8k dps så litt latskap er nok skyld i det.

Sjekk om de har enchants og gems korrekt i forhold til klassen sin, så en DK her om dagen som var DPS speccet men som vaset rundt med +stam gems og +stam enchants på gearet så han skulle overleve lengere fordi han døde så fort.

Har faktisk ingen addons som jeg bruker spesielt for DPSens skyld, annet enn classtimer da som gir meg oversikt over hvilken debuffs jeg har gitt ut på targetet (noe som er skremmende lite med tanke på at jeg er paladin). Har heller ikke noe rotasjon annet enn "first available" prinsippet, dvs den som er klar til bruk blir brukt.

Tror nok bare folk i guilden din ikke gidder å gjøre en insats. Trenger ikke å lese noe spesielt heller, bare være interesert i å forsøke, tweake litt og bli kjent med klassen sin.

Lenke til kommentar
Med gearet du beskriver burde de lett komme over 3k ivertfall, jeg har over 3k på min priest når jeg går shadow, og der har jeg bare ca fult naxx25 gear.

Hihi, jeg hadde 5.7k på patchwerk før ulduar kom :x

Å være "casual" erke det samme som at de ikke må lære seg å spille. Få de til å lese seg opp på sine klasser\speccs, sett krav til raiderne så går det mye bedre.

prenerf så var det jo null "stress"

@ Topic: En boomkin som ikkje "bruker" eclipse for det det er verdt, mister 2k dps (or more) per fight. Det er dramatisk viktig å bruke eclipse. Uten eclipse havner eg på 3k dps, men med en gang den tikker inn er vi oppe i 5k+

Har du mulighet til å benke folk btw? Ingenting er som en liten "wakeup-call"

Lenke til kommentar

For å faktisk svare på spørsmålet til trådstarter istedet for å kommentere noe han allerede veit:

Bruk Recount dps meter (obligatorisk). Her kan du gå inn på hver enkelt spiller sin damage output og sjekke hvilke spells personen bruker, hvilke spells han gjør mest skade med, hvor stor %sjanse han har hatt på crits og misses.

Veldig god oversikt over alle som gjør noe på en fight. Her er det lette å se hvem som gjør feil hvis man tar en grundig titt.

Tror dette er alt du trenger for å sjekke damage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...