seigmann Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hei, Info: Kjører Symantec Backup Exec versjon 10d på en Windows SBS 2003. Det kjøres en diff-backup hver natt, og en full hver helg. Problemet: (Job: "Differential Backup") Differential Backup -- The job failed with the following error: The Backup Exec job engine system service is not responding. The job log was not available to be included as part of this notification. Når jeg graver litt mer neddi denne feilmeldingen finner jeg ut at: • Backup fikk ikke kjørt pga en service som ikke startet. Backup Exce Job Engine• Error : e00081d9 - The Backup Exec job engine system service is not responding. Når jeg prøver å starte Backup Exec Job Engine manuelt i services får jeg følgende feilmelding: Error 1068: The dependency service or group failed to start Går jeg i event viewer og finner mer ut om denne feilmeldingen får jeg: The Backup Exec Remote Agent for Windows Servers Service did not start. The NDMP TCP/IP port 10000 is already in use. Please make sure that no other TCP/IP application is using this port. Kjører jeg en netstat -ao finner jeg ut at port 10000 blir hørt på av PID 1832. TCP dc01:10000 dc01.xxxxx.local:0 LISTENING 1832TCP dc01:10000 dc01.xxxxx.local:46104 CLOSE_WAIT 1832 Det rare her at jeg ikke finner noen prosess som kjører denne PID'n. Har også brukt Process Explorer til Sysinternals. Løsning: Akkurat nå har jeg ingen løsning på problemet.. Lenke til kommentar
satheesh.net Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Hei! Har du endret brukernavn og/eller passord på kontoen som kjører tjenestene? Endret 12. desember 2009 av Satheesh Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. desember 2009 Del Skrevet 12. desember 2009 (endret) Jeg fant en gang en artikkel på Veritas sine sider om endring av port for Baclup Exec media server, men finner den ikke igjen på Symantec sine sider. Googler du litt mer enn jeg har tid til akkurat nå så finner du den sikkert. Husk bare at hvis du har et stort miljø så må porten endres manuelt for alle remote agenter også... Endret 12. desember 2009 av enden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå