Malvado Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Er ikke helt enig med Simen1 her, kortene fungerer bra til den markedsandelen de er myntet på og når det gjelder støynivået så vil det alltids finne muligheter for tredjeparts for å komme med løsninger som fjerner det problemet. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) 90W( 4XXX) til 27W (5xxx) uten load, gjør kanskje noe med støyen når man vil ha det stille? Endret 23. september 2009 av War Lenke til kommentar
Sajkow Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Vel, Vapor-X utgave av HD 5870 er vel allerede på vei, slik at vi trenger ikke vente på bedre kjøleløsninger Ellers lurte jeg på når Nvidia tenker å komme med et svar? Har dessverre et SLI hovedkort, så jeg kjøper heller en gtx3xx og setter min "gamle" gtx280 til physics oppgaver Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 90W( 4XXX) til 27W (5xxx) uten load, gjør kanskje noe med støyen når man vil ha det stille? Ja, sitter og leser testen hos Guru3D nå, og det virker veldig lovende for tredjepartsløsninger. 27W vil i praksis si at man kan få et high-end-kort som er lydløst i Windows (og som ikke gjør at vifta i PSU-en spinner opp heller). Dette er veldig spennende, spør du meg. Jeg håper så inderlig at noen tar på seg oppgaven å lage en kjøleløsning som er passiv/lydløs i Windows, men som starter opp en vifte med en gang kortet klokker opp. Det hadde vært ypperlig. Er det forresten noen som har oversikt over roadmaps, eller dvs. ryktene rundt når resten av kortene i serien kommer? Guru3D mener at X2-varianten kommer før jul, men hva med erstatterne for 4870 og 4890? Disse kan jo også bli meget interessante da det gjelder ytelse/strømforbruk/pris. Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ellers lurte jeg på når Nvidia tenker å komme med et svar? Trenger de det enda? 295 slår dette kortet i 80% av spillene (der de andre 20% er spill som ikke vil ha dual-gpu) Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Er det forresten noen som har oversikt over roadmaps, eller dvs. ryktene rundt når resten av kortene i serien kommer? Guru3D mener at X2-varianten kommer før jul, men hva med erstatterne for 4870 og 4890? Disse kan jo også bli meget interessante da det gjelder ytelse/strømforbruk/pris. Mener at jeg leste at HD5870x2 kommer i november. De som tar over for 4xx0 kortene tror jeg ikke kommer før etter jul, gi butikkene muligheten til å kvitte seg med de som ligger på lager.. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ser ikke 5870 og 5850, omtalt i artikkelen, ment å ta over for 48*0? Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hva er den "ukjente" kontakten på kortet avbildet i artikkelen, DisplayPort? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Ellers lurte jeg på når Nvidia tenker å komme med et svar? Trenger de det enda? 295 slår dette kortet i 80% av spillene (der de andre 20% er spill som ikke vil ha dual-gpu) Ja, de trenger det. GTX 295 er veldig mye dyrere å produsere 5870. nVIDIA sitt svar kommer til å bli GT300-serien. Vi vet veldig lite om GT300, nVIDIA holder kortene tettere en noen gang. Det eneste de har insistert på er at kortene skal lanseres i år. De har også sagt at GT300 blir en helt ny arkitektur. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hva er den "ukjente" kontakten på kortet avbildet i artikkelen, DisplayPort? Yep. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Gt300 kan bli spennende, men jeg personlig har mistet troa på Nvidia etter alle fadesene og løgnene selskapet har kommet med i det siste og da tenker jeg ikke på Fud men rett og slett ting som : *Bump problematikken. *Rebranding. For å nevne noen. Men, det spørs om Nvidia fortsetter med å lage større kjerner eller faktisk velger å forandre litt på strategien... Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Selve grafikkprosessoren har en ytelse på beskjedne 2.72 Teraflops. Hva betyr dette? Er det ironisk ment eller er kortet svakt? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det er nok ironi, ja. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Ok. NB til skribenten. Leseren skal ikke se seg nødt til å spørre. Adjektiver er farlige saker. Endret 23. september 2009 av Jan Lenke til kommentar
War Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Teraflops er heftige saker da. Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Å jeg som brutke 4000 påå 2 stk gtx 275. Jaja, nye kort kommer hele tiden. Neste gangk skal jeg vente Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Synd de ikke lanserer flere kort i serien, litt lavere ytelse, hissigere pris, samt passiv kjøling. Det hadde vært knall. Ja, venter selv på disse, passiv kjøling, og bitstreaming hadde vært godsaker til HTPCen.. AtW Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 188 W i kombinasjon med et så lite luftehull i bakkant av kortet tror jeg ikke blir særlig stillegående. Det er nok ikke særlig god luftflyt gjennom der... Lenke til kommentar
Revox Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Huff, alt for mye effekt og støy. Dette monsteret vil ikke jeg ha i min PC uansett hvor bra det måtte yte. Jeg venter heller på de lavere modellene, eller går for en 4770. Mulig jeg venter og ser om det kommer full OpenCL-støtte til noe annet enn OSX. Kan ikke helt skjønne meningen med dette utsagnet. Om et 4770 gjør jobben for deg vil ikke et 5870 være et tema uansett. Lydmessig ligger den omtrent helt likt som alle de andre kortene under idle. Men ja det bråker ganske bra når man presser det til max. Men hvem spiller uten lyd? De fleste har et headset eller lyd på greit volum ved siden av. Det bråker i det minste mindre enn GTX 295 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Huff, alt for mye effekt og støy. Dette monsteret vil ikke jeg ha i min PC uansett hvor bra det måtte yte. Jeg venter heller på de lavere modellene, eller går for en 4770. Mulig jeg venter og ser om det kommer full OpenCL-støtte til noe annet enn OSX. Kan ikke helt skjønne meningen med dette utsagnet. Om et 4770 gjør jobben for deg vil ikke et 5870 være et tema uansett. Lydmessig ligger den omtrent helt likt som alle de andre kortene under idle. Men ja det bråker ganske bra når man presser det til max. Men hvem spiller uten lyd? De fleste har et headset eller lyd på greit volum ved siden av. Det bråker i det minste mindre enn GTX 295 Jeg skjønner godt meningen, jeg kunne godt ha hatt et kraftigere kort, det var ikke prisen det gikk på, det var støyen. Støyen satt begrensingen for hvor kraftig kort jeg kjøpte. At man har på lyd gjør ikke at bråk fra kortet er noe man kan ignorere, et godt soundtrack kjennetegnes også av god bruk av stille partier. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå