Nessi Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Hei Prøver å installere Windows 7 PRO på en HP Compaq 6735b bærbar. Har gyldig cd og nøkkel. Får denne beskjeden rett etter jeg booter opp fra cd og skal installere. "A Required CD/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disc, CD, DVD or USB flash drive, please insert it now. Note: If the Windows installation media is in the CD/DVD drive, you can safely remove it for this step." Har nå også prøvd å installert fra en USB penn, får akkurat samme feil da. Endret 23. september 2009 av Nessi Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 SATA-drivere? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Lurer på hvordan jeg finner disse? Har sett på Hp.com men finner ikke noen. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Har du testet denne? http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...Item=ob-71805-1 Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Har ikke prøvd denne, laster den ned nå, men det jeg ikke forstår er hvordan jeg kan kjøre en .exe fil under install, når denne beskjeden kommer opp så kan jeg trykke browse og lete etter driveren. Men "filtype" er System Information fil. Er akkurat nå installert Vista på den, skal jeg installere driveren og kopiere filene? Regner med det er .sys filer jeg må ha? Endret 23. september 2009 av Nessi Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg ville prøvd det, evnt. satt achi i BIOS. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Har prøvd og switchet mellom ide og achi i bios, skal prøve å installere den .exe nå og finne filene og lagre de på minnepenna. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg er i ferd med å installere Win7 på en 6735b selv. Jeg må bare få ut de data jeg har bruk for på den disken. Jeg klarte å krasje maskina mi i går, så virusrensing og backup av nødvendig data utføres "as we speak". Jeg vet kanskje mer når jeg får starta dette selv. Er det 64- eller 32-bits? Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) 32bits jeg sitter med. EDIT: Har søkt en hel masse runt på google, masse workarounds, men ingen har funket til meg enda... Skal prøve med driverne snart da. Endret 23. september 2009 av Nessi Lenke til kommentar
zzolem Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) hei. jeg får akkurat samme beskjed på en Asus X61sl. har også prøvd minnepinne uten positivt sesultat. dette med windows 7 pro 32bit. da jeg prøvde med 64bit versjonen, da gikk alt som en drøm. vet ikke hvorfor. begge versjoner er lastet ned fra MSDN. drevet er HL-DT-ST DVDRAM GSA-T50N ATA er veldig spent på en løsning. Endret 23. september 2009 av zzolem Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Lette meg fram og fant endelig riktig driver, den du linka til Nikka... Men da får jeg feilen "No new devices could be found. Make sure the driver files are correct and located on the driver installation media. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Okei, jeg skal teste med 64-bits jeg også, den er ferdig svidd, men venter fortsatt på å få hentet ut data fra disken min. Blir spennende å teste denne versjonen, tidligere beta virket jo veldig lovende. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Har x64 Iso liggende, men trodde ikke x64 kunne installeres på disse, stemmer dette? kunne jeg vært så sløv? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det har jeg faktisk ikke sjekket opp. Men regner med at jeg fort nok finner det ut om det ikke virker. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Da har jeg startet og installere Windows 7 Pro X64. Og alt virker så langt. Takker for hjelpa og ser ut som dette fungerer Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Så flott! Gleder meg til å teste etterpå jeg også. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Det jeg lurer litt på er hvordan det blir med drivere, jeg ser de ikke har lagt ut en eneste driver til Win7 på hp.com enda... Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg har selv installert win 7 på en bærbar hp, noe av driverne kommer med windows update, det resterende hentet jeg fra hp, det gikk uten problemer, vista driverne funker greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå