Gå til innhold

Lagring av skjerminstillinger

MAC_USER

Anbefalte innlegg

Sitter med en del brukere som har (laptops) som brukes med dokingstasjon og 2 skjermer. Brukerene er mye ute og reiser, bruker de tilkoblet prosjektorer osv.

Problemet er når de kommer tilbake til kontoret, kobler maskinen til dokingstasjon og starter. Da kommer bare en skjerm opp og de ringer oss for og få den andre også på plass.

Finnes det noen innstilliger, lagringsmulighet for oppsettet. Noe som et ikon på skrivebordet de kan trykke på så oppsettet kommer av seg selv?

Alle maskiner er med Win7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter min erfaring er dette veldig avhenigig av driveren til skjermkortet. Har sett i mange releaser til skjermkort og integrerte grafikkbrikker at slike ting blir fikset i nyerer versjoner. Dvs da at driveren husker hvilke skjermer som har vært koblet til før og setter opp samme oppsettet som var sist.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bump!

Har selv HP laptop som brukes med dockingstasjon. Jeg ønsker å ha muligheten til å ha 2 skjerminstillinger lagret. En innstilling for dockingstasjonen og en uten. Jeg hadde denne muligheten på min eldre HP, da fikk jeg opp muligheten til å velge docking - non docking innstilling under oppstart.

Noen som vet hvordan dette gjøres?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...