Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tannhelse - kan man få støtte til det?

Gjest Guest_Bjarne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Bjarne_*

Situasjonen er som så; tannhelsen min er for tiden meget dårlig, men jeg har ikke råd til å få ordnet dette hos tannlege. Så hvordan fungerer det egentlig? Er det mulig å få noe økonomisk støtte eller må jeg rett og slett la tennene mine råtne bort, for å sette det litt på spissen?

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer helt ann på hvor skadet tennene er, uansett er det bare en måte å finne det ut på; kontroll hos tannlege.

Og ja, det kan FORT bli svært dyrt, har selv brukt over 6000,- på tannlege siden mai/april og mer skal til, siden jeg ikke er ferdig med behandlingen.

I noen tilfeller, KAN det være at du har krav på refusjon fra folketrygden... men igjen, du må til tannlegen for vurdering. Tannlegen vurderer om du skulle ha krav på refusjon eller ikke.

Euroclinic er vel kanskje litt billigere enn andre tannlegesentre, men som nevnt... det kan fort bli dyrt etterhvert. Euroclinic ligger i Oslo, ved Grønland om du skulle lure.

Forresten, anser du dine tenner som veldig skadete, er det bedre å gå til tannlegen nå enn å la tennene bli enda mer skadet og samtidig må punge ut enda mer ved et eventuelt tannlegebesøk enn om du gjør det nå.

Endret av Asbjørn T.
Lenke til kommentar

Tannlege er ofte dyrere enn de grensene som er satt i linken over, dvs. du må uansett regne med å betale egenandel.

Og, jeg var også sånn, jeg ville ikke g til tannlegen grunnet for dyrt. Men etter å ha gått dit, innså jeg at jeg bare måtte fullføre, det er utrolig kjipt å miste tenner i ung alder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...