Gå til innhold

Skrekkfilm for en mørk kveld i kjelleren med 50", surround og dama i armkroken?

turak

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har lett og søkt overalt for å finne en skrekk film som jeg kan se med mindre kjære senere den her uken, og jeg lurer litt på hvordan skrekk film jeg burde satse på..

Nå skal det sies at jeg er 16 år, men har alltid hatt et dårlig forhold til skrekk filmer, så jeg er rett og slett lett skremt, dama er da 14 og forhåpentligvis er hun ikke noget "Tøffere" en meg når det kommer til slike filmer.

Har noe jeg ser på som et ganske billig panasonic surround anlegg for tiden, og pga dårlig planleging bruker jeg senga mi i stedet for en sofa når jeg ser på filmer. Men dette har da tvunget meg til og plasser senga mot veggen for å kunne støtte opp hodet når jeg ser på film, dermed får jeg ikke små høytalerne "Bak" men fra siden, noe som antageligvis gjør filmen litt mindre spennende.

For og veie opp for dette har jeg en 50" HD READY tv med Playstation 3 koblet til (Blu-ray).

Jeg har allerede 2 filmer som skal ses, det er da Frit vilt 1 & 2, men i tilleg vil jeg ha en "skikkerlig" skrekk film (Fritvilt er vist nok ikke den værste filmen på markedet).

Har hørt om:

The Ring

The Blair Witch Project

The Grudge

Texas Chainsaw massacer: The beginning

Men folk er veldig "Uklar" og noen synes den ene er veldig skummel, mens andre sier den er kjedelig.

Vis man tar til hensyn min alder, mitt selskap, min lokasjon og mitt underholdnings utstyr, hvordan film vil dere forslå?

Er ikke ute etter "Mest mulig blod", men vil ha pulsen høyeste mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Friday the 13th - Den eldste og Originale Skremte hvertfall Livskiten ut av meg og dama når vi så den sammen for lenge siden :), og så har jo 28 days later blitt nevnt. Dissa "Nightmare on Elm street" eller hva de nå heter skal visst være relativt skumle saker og. Du kan jo også evt prøve "Villmark" :D

Lenke til kommentar

Her er mine forslag:

Saw (Finnes i film nr 1 til 5)

Cube (Kanadisk film fra 1997. Må ikke forveksles med "The Cube")

The Ruins

Fredag den 13. (Finnes 3 filmer)

The Hostel

One Missed Call (Tapt Anrop. Den japanske er desidert best)

Ellers så har du jo de ultimate klassiske da:

Haisommer, eller "Jaws" på originaltittel. :)

Eller den originale Exorsisten ("The Exorcist" fra 1973 med Linda Blair og Max von Sydow) Husker jeg så den som 15-åring, og den natten måtte jeg sove med lyset på.. ;)

Lenke til kommentar

[Rec] !

Kan ikke anbefale denne filmen nok, så den forrige uke og den er fantastisk.

Den følger en tvreporter og vi ser alt gjennom kamerat (syns selv at dette begynner å bli gammelt ganske fort, men dette er DEN beste filmen jeg har sett der det fungerer)

og det er mye handling som skjer samtidig.

En utradisjonell skrekkfilm med få klisjér

Lenke til kommentar
[Rec] !

Kan ikke anbefale denne filmen nok, så den forrige uke og den er fantastisk.

Den følger en tvreporter og vi ser alt gjennom kamerat (syns selv at dette begynner å bli gammelt ganske fort, men dette er DEN beste filmen jeg har sett der det fungerer)

og det er mye handling som skjer samtidig.

En utradisjonell skrekkfilm med få klisjér

Støttes veldig!

Lenke til kommentar
Jeg kan ikke ungå og legge merke til at det er ikke noe diskriminering av alderen på filmene her, er virkelig disse "Eldre" filmene bedre en de nyere med alle "Effeketene" ? :9

Nei. Hvis det er første gang du ser mange av disse filmene og du har sett mye nytt så vil du nok føle at mange av filmene virker litt utdatert og har litt svake effekter. Halloween blir nevnt mye, men jeg så den for første gang nylig og hadde ingen nostalgi å forbinde den med, og man merker raskt at den har svakere effekter. Filmen er kanskje bedre, men hvis du er ute etter en skrekkopplevelse og ikke å se en god film så ville jeg holdt meg til nyere filmer. Ingen forventer at folk skal bli skremt av The Birds i disse dager.

Jeg anbefaler Stir of Echoes, utrolig ekkel psykologisk film som virkelig skremte meg uten å ty til billige triks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...