Gjest Guest_frustrert_* Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg har et stort problem. Jeg er en 20 år gammel jente som har vært sammen med kjæresten min i 2 år nå snart, men jeg tenner ikke på han lengre. Han har blitt så slaskete, lagt på seg 20 kg og sitter bare foran dataen. Jeg får så dårlig samvittighet, men jeg klarer ikke å ha sex med han. Hva skal jeg gjøre? Jeg har sluppet å tatt det opp med han at han har lagt på seg, for det har andre sagt. Han vet det. Men, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. har jeg mistet følelsene for han? Vi bor også på en leilighet sammen, så alt er så stress. aah.. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Ganske naturlig det du beskriver der. Du sier du har sluppet å tatt det opp med han, kanskje du burde ta det opp med han at han har lagt på seg. Forklare situasjonen. Kan hende han også tenker på det, men tenker at han ikke gidder gjøre noe med det rett og slett fordi ting går greit uten Lenke til kommentar
Gjest Guest_frustrert_* Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Ganske naturlig det du beskriver der. Du sier du har sluppet å tatt det opp med han, kanskje du burde ta det opp med han at han har lagt på seg. Forklare situasjonen. Kan hende han også tenker på det, men tenker at han ikke gidder gjøre noe med det rett og slett fordi ting går greit uten Jeg har jo sagt det også, jeg sa det kanskje ikke så klart her. Det var andre som tok det opp med han først. Så snakket jeg senere om det. Forklarte at det hemmer han, og at vi holder på å miste taket. Prøver å hinte at han skal trene litt på sykkelen sin osv. men han gidder ikke. ber meg heller gå på butikken å kjøpe godteri.. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Nå vet jeg ikke hvilket menneske du er, men er du aktiv og han lat, så er dere kanskje ikke det perfekte paret. Både for hans og din del ville jeg kommet meg videre i livet. Alternativet er at du prøver å dra ham med på ting. Det at han har lagt på seg kan jo og være et signal om at han er rimelig lei deg og da. Du skal se han får mer fart på seg om du kommer deg ut døra.. Det kan vel ikke blir værre?! Lenke til kommentar
Cyrenia Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Sikker på at det er vekten hans som er det største problemet? eller blir det på en måte bare en slags unnskyldning til hvorfor du ikke tenner på han? Du er jo i en alder hvor man utvikler seg mye, og det er fort gjort at man utvikler seg i forskjellige retninger.. Tenk litt over hva du falt for da dere møttes, hva forholdet gir deg og om du ser en fremtid med han... Og hvis dere kommuniserer bra burde du definitivt snakke med han, spørre hva han mener om forholdet... Er mange som bare er sammen fordi det gir en trygghet, det blir feil.. Og husk å skille mellom tanker og følelser Lykke til Lenke til kommentar
Gjest Guest_frustrert_* Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Sikker på at det er vekten hans som er det største problemet? eller blir det på en måte bare en slags unnskyldning til hvorfor du ikke tenner på han? Du er jo i en alder hvor man utvikler seg mye, og det er fort gjort at man utvikler seg i forskjellige retninger.. Tenk litt over hva du falt for da dere møttes, hva forholdet gir deg og om du ser en fremtid med han... Og hvis dere kommuniserer bra burde du definitivt snakke med han, spørre hva han mener om forholdet... Er mange som bare er sammen fordi det gir en trygghet, det blir feil.. Og husk å skille mellom tanker og følelser Lykke til Vi har definitivt vokst veldig fra hverandre. Men jeg blir veldig stresset med tanke på hvordan alt skal gå om vi går fra hverandre. Vi har en leilighet sammen. Det gir stress fordi det er tre mnd oppsigelsestid. Jeg er ikke økonomisk sterk, og dette vil skape problemer. Jeg kan ikke bo annet sted, for foreldrene mine har ikke rom nok. Jeg er hjemmeværende og går ikke på skole. Hvordan skal jeg klare å sosialisere meg? Enn om dette bare var en 3 mnd periode jeg var usikker på meg selv, og ikke på han? Det er jo så mange spørsmål rundt det, som gjør at jeg ikke tør å ta sjansen på å forlate han. Lenke til kommentar
Cyrenia Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Sikker på at det er vekten hans som er det største problemet? eller blir det på en måte bare en slags unnskyldning til hvorfor du ikke tenner på han? Du er jo i en alder hvor man utvikler seg mye, og det er fort gjort at man utvikler seg i forskjellige retninger.. Tenk litt over hva du falt for da dere møttes, hva forholdet gir deg og om du ser en fremtid med han... Og hvis dere kommuniserer bra burde du definitivt snakke med han, spørre hva han mener om forholdet... Er mange som bare er sammen fordi det gir en trygghet, det blir feil.. Og husk å skille mellom tanker og følelser Lykke til Vi har definitivt vokst veldig fra hverandre. Men jeg blir veldig stresset med tanke på hvordan alt skal gå om vi går fra hverandre. Vi har en leilighet sammen. Det gir stress fordi det er tre mnd oppsigelsestid. Jeg er ikke økonomisk sterk, og dette vil skape problemer. Jeg kan ikke bo annet sted, for foreldrene mine har ikke rom nok. Jeg er hjemmeværende og går ikke på skole. Hvordan skal jeg klare å sosialisere meg? Enn om dette bare var en 3 mnd periode jeg var usikker på meg selv, og ikke på han? Det er jo så mange spørsmål rundt det, som gjør at jeg ikke tør å ta sjansen på å forlate han. Skjønner at det er vanskelig. Hvis man er usikker på seg selv kan man jo også projeksere denne usikkerheten over til den andre part. Disse tingene du snakker om at det blir mye stress fordi dere har leilighet sammen synes jeg blir en liten bagatell.. Selvfølgelig er det stress, og det kommer sikkert til å bli vanskelig en periode, men det værste du kan gjøre er å holde sammen med han bare pga av det, det blir ikke riktig ovenfor noen av dere. Sjekk heller ut hvilke muligheter du har ved å finne egen leilighet... Og hvis du ikke har noen inntekt er det kanskje på tide å begynne å jobbe, eller studere? er jo mange studentleiligheter rundt omkring.. Du må finne ut hva du vil med livet ditt... Du sier at dere har definitivt vokst fra hverandre.. og du synes han er slaskete og lite tiltrekkende.. virker som du vet hva du vil... ? Reis deg opp og vær sterk, du kommer ikke langt her i livet hvis du skal lene deg på andre.. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Tja , det er på tide med en slik alvorlig prat med ham. Du får spørre ham litt om hva han prioriterer. Du får rett og sett si ifra at du forventer at dere tar tak i forholdet sammen og prøver å få det på plass. Overvekten hans kan selvsagt være et problem for deg om du fysisk ikke tenner på ham , men har du ikke noen følelser for ham utenom det fysiske? Det som sannsynligvis vil fungere greit er å sette opp en aktivitetsplan sammen, bruk gjerne et belønningssystem sånn at dere koser dere ekstra mye når dere oppnår målene. Anbefaler på det sterkeste at dere går turer sammen for da kommer man ofte bort fra TV / PC som gjerne er med på å forstyrre for kommunikasjonen mellom dere. Er han en World of Warcraft spiller eller holder på med annen type for onlinespilling og er hekta så blir du nok nødt til å komme til en enighet her , noen gutter blir såpass opphengt i bellønningsystemet på wow at det nesten er som heroin for dem så da må man ta nedtrapping veldig gradvis og i samråd med dem. Viktig at han innser at det er et problem. Tror at det er ekstra viktig nå at du finner tilbake til de gode verdiene som sørget for at dere ble sammen, var det kun det fysiske så har dere et problem om dere er veldig ulike, men det finnes fortsatt håp om dere jobber sammen. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Det kan være veldig mange grunner til at du ikke tenner på han lenger. Har det vært sånn lenge? Når begynnte det? Det første som slår meg er at dere definitivt har vokst fra hverandre, og trenger tid fra hverandre. Av alle grunnene du nevnte om hvorfor du ikke ville slå opp med han, så var det ikke en eneste grunn som gikk direkte ut på han. Det var kun praktiske grunner, og mangelen på trygghet som gjør at du ikke forlater han. Da lyser det en varsel-lampe her, etter som et forhold som kun er basert på trygghet ikke vil holde i lengden uansett. Og da blir det som regel enda mer komplisert etter hvert som tiden går. Jeg tror dere begge kan ha godt av å komme litt vekk fra hverandre, og kjenne på følelsene om de er der eller ikke. Er de ikke der, så er det til det beste for dere begge to å skille veier, slik at dere ikke står i veien for hverandres utvikling. Hvis dere fortsetter sammen, så må dere begge komme dere ut og opp av sofaen. Dra han med på aktiviteter, finn på ting, og ikke minst må du finne ut av hva du vil. Finn deg jobb, eller begynn å studer.. Det appelerer ikke direkte til å lette på hans late side, at du sitter hjemme hele dagen heller. Men først og fremst må du finne ut av om du kun er sammen med han pga praktiske grunner, og ta det derfra.. Lykke til Lenke til kommentar
hrmpf Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvorfor er du hjemmeværende? Jeg ser på slikt som slaskete, derfor ville jeg (som han) også blitt slask. Jeg vil også ha no av morroa Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Få han med deg ut på tur. Ta opp medlemskap i et treningsstudio nært dere/jobben hans. Bli med på trening begge to. Gjør aktive ting sammen. Gå turer, spis sunn mat osv. Og for guds skyld prat med han om det! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Må si meg enig med Smurstafa .. Det virker ikke som at du blir holdt igjen av alle andre grunner enn dine følelser for han. Vis du må argumentere med økonomi og sosial liv som grunner til å være sammen, så vil jeg si at forholdet egentlig er over. At gutten bare sitter og spiller data og legger på seg selv når du har tar det opp med han viser en ganske laber interesse, evt at han tar deg for gitt. Slå opp, få deg jobb, kom deg ut. Det er trolig mange gutter som vil gjøre deg mer glad og bedre grunner til å være sammen med Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ett innlegg er fjernet pga spam. Evt. reaksjoner på innlegget eller modereringen tas på PM til meg, ikke her i tråden. Lenke til kommentar
Gjest Guest_frustrert_* Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvorfor er du hjemmeværende? Jeg ser på slikt som slaskete, derfor ville jeg (som han) også blitt slask. Jeg vil også ha no av morroa Jeg studerer gjennom fjernstudier, og jeg har jobb en gang i uka, så derfor er jeg "hjemmeværende". Jeg kan ikke jobbe mer pga fysiske grunner. Jeg er jo ikke slaskete fordi. Jeg trener hver dag og drar på besøk til vennene mine, foreldrene mine og gjør sosiale ting. Jeg har prøvd å få han på treningsstudio, sykle en tur sammen, gå en tur sammen, dra på fisketur, spille golf eller tennis, volleyball, FOTBALL(som jeg hater, bare for å få han med ut), men ingenting funker. Kan man faktisk bli avhengig av spill da? Sånn at man faktisk ikke klarer å gjøre annet enn å spille.. Lenke til kommentar
karlh1802 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Først og fremst må du, trådstarter, være ærlig med deg selv, og tenke igjennom hva som binder dere sammen. Hvis du ikke klarer å komme på andre ting enn vanskelig økonomi, og ingen positive ting med ham som person, ville jeg vurdere å avslutte hele forholdet. Du vil selvsagt trenge et sted å bo, og det finnes muligens flere muligheter som kan være aktuelle for deg. Av og til må man bare sette hardt mot hardt, selv om det selvsagt må være siste utvei. Hvis du likevel er villig til å kjempe for forholdet, kan du være åpen for ham og si at du ikke orker å se på at han råtner bort og at han må endre seg for at dere kan få det bedre sammen, og da er det mulig at han vil gjøre et forsøk. Ikke tenk på de som generaliserer folk som er hjemmeværende til å være slasker. De mangler respekt for folk, som kan ha det vanskelig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg er enig med mange her i at det er på tide å ta en skikkelig prat med han. Hvis det ofte ender med lite konstruktiv krangel så kan det være lurt å skrive det ned, be han lese det og gå deg en tur. Hvis du tør kan du stille et ultimatum. F.eks at enten skjerper han seg eller så gjør du det slutt. Fortell nøye hva han må bli bedre på, hvor mye og en tidsfrist. La han svette litt for å bedre forholdet. Forholdet fortjener den innsatsen fra han. Snakk med husverten og han. Skriv en ny kontrakt der han tar hele leieansvaret, men har tillatelse fra husverten til å framleie til deg. Hvis planen om et bedre forhold går helt i vasken så vil ikke leieavtalen tvinge deg til å bo med han i oppsigelsetiden. Jeg skjønner at det er vanskelig og kan bli mye tårer, men på den andre siden så vil det bli vanskelig og tårefullt å fortsette som i dag også. Du kan ikke fortsette som ulykkelig resten av livet bare fordi du ikke tør å sette et ultimatum. Briste eller bære, dette ordner seg! Du vil garantert bli lettet uansett hvordan dette ender. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå