Gjest Guest_Jørgen_* Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg prøver å finne ut hvilke "krav" som stilles for å kunne gå til legen. I.e holder det med "lett ubehag", eller at "noe virker unormalt"? Er 38 år, hannkjønn, og har aldri vært hos legen. Jeg har dog pådratt meg noen småplager som jeg er usikker på, men føler ikke akurat at jeg er i ferd med å daue. Kan man bestille time for å få en generell vurdering av helsetilstand? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 er man i ferd med å daue er det legevakten/akutten som gjelder, for generell "vedlikehold" er det bestilling av lege som gjelder. dra til legen hvis det er noe som ikke virker riktig, det kan være starten på noe som er mye værre. er ingen "krav" til hva som er galt med deg, men hold deg unna hvis du har en vanlig forkjølelse og slike standard ting som fikser seg selv. det er en dårlig praksis/holdning blandt veldig mange menn at de heller drar på akutten om en måned enn til legen i morgen. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Gå til legen når du er syk, har vondt (utenom det vanlige) eller trenger en legeerklæring e.l. Ingen dum ide å ta en helsjekk en gang i året uansett om det ikke skulle være noe ellers Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Eneste kravet som stilles er vel at du har noe der å gjøre... om du har noe der å gjøre er opp til deg å avgjøre og KUN deg selv. Mange går til legen jevnt en gang i året kun for en generell helsesjekk, sjekke blodtrykk, etc. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg har en følelse av at voksne menn har en alt for høy terskel for å gå til legen. Er du bekymret eller har spørsmål om din egen helse, bør du kontakte lege. Det er bedre å gå dit for mange enn for få ganger. Lenke til kommentar
Slush1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hva sier man om man vil ha en helsjekk? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hva sier man om man vil ha en helsjekk? "hei, jeg vil gjerne ha en helsesjekk" Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Menn går ikke til legen, vi hentes av sykebil. Vi har slik bedriftskontroll en gang i året med en herlig løsmunnet lege. Tror de fleste fikk stempelet overvektig og utrent. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Hvis tissen visner og detter av er det lov å gå til legen. Ellers ikke. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det er viktig å ta en sjekk, en blodprøve for å måle kolesterolet. Samt kanskje blodtrykk og puls. En finger i rumpa er også noe menn må finne seg i. Prostataen må sjekkes. Lenke til kommentar
Slush1 Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ikke når man er <30 vel? Hva koster en slik helsjekk? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. Jeg har stengt denne tråden da jeg ikke anser førsteposten for å være av sensitiv art. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på "Personlig Melding". Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg