Wooho Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 hei! Er ny når det gjelder Linux, men prøver meg. Finnes det godt lesestoff på hvordan VNC kan startes opp automatisk ved f.eks restart av Linux boksen? Dette gjelder når det er mer enn 1 bruker av VNC. Setter stor pirs på hjelp. VNC klienten kjøres fra en Windows PC mot linux. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Har du prøvd å legge til VNC-klienten i System > Preferences > Startup Applications? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Eg kan desverer ikke se Startup Applications i den menyen:( Endret 23. september 2009 av Wooho Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Under "More Preferences" har du noe som heter "Sessions", som har en fane med "Startup Programs"? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Og da lister jeg opp VNC og dette burde gjøre susen? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Det vil kjøre når du logger inn, ikke når boksen starter opp med den metoden. Endret 23. september 2009 av jonnor Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Du kan legge til programmet i /etc/rc.local Da vil den kjøre i gang når du starter pc'n Lenke til kommentar
HawP Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 En annen måte er å bruke xinetd til å kjøre Xvnc når noen kopler til. Dette vil da fungere omtrent som rdp i Windows, men du vil ikke få screen 0 (konsollet) hvis jeg ikke husker helt feil. openSuse gjør det som default på denne måten. For å kunne kople til konsollet må du starte vnc.so (mener jeg å huske) som en del av X (altså legge den inn i xorg.conf). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå