RayDavies Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Leter etter en billig løsning for å kunne starte 1 stk. pc jeg har hjemme fra hvorsomhelst i verden via internett. Tenker på å få muligheten til å styre strømmen inn til boksen, da "wake-up lan" ikke alltid klarer jobben....typisk når jeg er lengst mulig hjemmefra.... Har googlet meg fram til "ethernet power controller", noe som ser ut til å være en god løsning for meg. Noen som har erfaringer med dette? Norske produkter/norske forhandlere? Produkter som passer min lommebok og ikke er oversized mht å skulle kunne styre ørtenogfjørti enheter....jeg trenger dette bare på en pc.... Takker for eventuelle svar Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 Ontech GSM 9009 Denne kan du bruke til å slå av og på strøm via sms/telefon. Du kan også sende sms fra nettet. Bruker en slik selv til å slå på varme på hytta. Lenke til kommentar
RayDavies Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Hei LightSabre, takker for svar, men jeg ønsker nettopp å unngå GSM-varianten. Er ute etter en "remote power switch", satt opp med ip-adresse i mitt lan og som jeg selv og et par andre utvalgte kan styre over internett. Helst med et enkelt og greit webgrensesnitt der man kan sjekke status og evt slå av og på strøm til serveren som er koblet opp mot denne power-switchen. Sjekk f.eks.... http://www.kvms.com/ID/7795.aspx Noen med erfaringer/kjenner til norske leverandører? Rart om ikke denne fjernstyringsvarianten skulle være velkjent i større datamiljøer? Endret 25. september 2009 av RayDavies Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå