Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Føler meg stadig sviktet av venner..

Gjest sviktet

Anbefalte innlegg

Hei

Jente på 17 år som har problemer med jentevenner.

Fortelle enkelt og kort; var i en litt sammensveiset gjeng i ca ett og ett halvt år siden 2007 ( når jeg begyndte på videregående ), ble jævli uvenn med den som stod meg ganske nær i slutten av høsten i fjor. Jeg har alltid vert veldig populær og godt likt av andre. Hun slengte dritt om meg over hele skolen og mange begyndte å smillike meg, trodde jeg da. Jeg ble helt utpsyka, begyndte å gå til psykiater. Stengte meg helt ute fra klassen. Ingen brydde seg. Fekk ett hei nå og da, men ellers var det særs få som brydde seg om meg. Jeg var helt alene i klassen. Hadde såklart venner utenfor som støtta meg, men det var ikke mange.

Så ja. Nå sitter jeg her da. Begyndt i ny klasse tredje året. Null venner i klassen, føler meg egentlig ganske ukul og uinteressant. Selvtilliten er ikke god. Jeg blir ikke ignorert men skulle gjerne blitt god venn med flere i klassen.Spess jenter. Trenger en god jentevenninne! Nå har den jævla kjerringa tatt over den sammensveisa jentegjengen jeg var i før og de har såklart russebil sammen. Jeg har så og si ingen... har ingen close venner. Har bare enjeg går på besøk til av og til. Tingen er at jeg føler meg så.. alene og teit og nerd fordi jeg er populær og blir sett på som ei av de kjekke og pene blablabla, men har ingen close venner... jeg er så redd for å bli svikta igjen..

Noen som kjenner seg igjen og kan gi meg råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg kan råde deg til, er å begynne å ta litt kontakt og initiativ. Jeg er helt sikker på at det er mange, også av dine gamle venner, som fortsatt vil ha kontakt med deg, men ikke gjør det fordi du ikke viser noen form for initiativ.

Det er vanskelig i begynnelsen, men du må bare begynne å snakke med folk igjen, og ha samme innstilling til det som da du fikk disse vennene.

Ingenting skjer av seg selv, og det eneste som er 100% sikkert er at det finnes ingen magisk pille som gjør at alle plutselig vil henge med deg igjen. Vis initiativ, så vil du se at resten faller på plass. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...