Sk!ppy Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hei.. Jeg har skjønnt såpass at jo mer, jo bedre. men hva betyr det egentlig? Lenke til kommentar
MRustad Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Det er brennvidden. Enkelt forklart er det zoom, et høyt tall (f.eks. 200mm) er mye zoom (tele), mens et lavt tall (f.eks 20mm), er lite zoom (vidvinkel). Så høyere tall er ikke nødvendigvis bedre, det kommer ann på hva du skal ta bilde av:) Les mer her Endret 22. september 2009 av MRustad Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Antall millimeter er brennvidden - bla ned til "Brennvidde i fotografien"(engelsk - bla ned til "in photography") EDIT: ikke først ut, men men Endret 22. september 2009 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Hei..Jeg har skjønnt såpass at jo mer, jo bedre. men hva betyr det egentlig? Vel, da har du misforstått. Det er ikke slik at et objektiv på 300mm nødvendigvis er bedre enn et på 50mm. Det handler om bruksområde. Lettere om du leser her, enn at jeg skal begynne å forklare. http://www.fototips.no/index.php?side=brennvidde Jeg er slowpoke. Endret 22. september 2009 av Wikipedersen Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 okei, takk Skal lese litt. Da var det litt mer klart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå