Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelser for en jente, hvordan gå frem?

Gjest Guest_Steffen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Steffen_*

Heisann. Jeg velger og bruke gjeste funksjonen, da jeg igrunn er flau over og stille et sånt spørsmål.

Saken er at jeg er blitt helt gal etter en jente på første året, jeg går andre året nå, VGS altså.

Jeg har blitt litt kjent med hun, snakker en del med henne på msn o.l. Jeg er av den usikre typen.. Når det kommer til og prøve seg, så er jeg sjangse løs.. Jeg tørr absolutt ingenting, og er mer enn annet redd for og prøve. Selvom jeg vet at det værste som jeg kan få høre er et nei..

Poenget mitt er, at i stad kom det frem at hun holder på med en på 3 året.. Er litt usikkert, men hun ville forklare det som at de holdt på.. Jeg ble selfølgelig skuffet, og faktisk litt lei meg.. Hva er det mest fornuftige og si til henne, eller gjøre for at jeg forsatt skal ha en sjangse?

Selvom jeg tørr uhyre lite, så skal jeg prøve så godt jeg kan, når det kommer til saken og snakke med henne om det, men er dette en smart ting og gjøre?

For og forklare det mildt, jeg er nervøs for og sette meg ved siden av henne, bare hun har noen venniner ved siden av seg, selvom jeg kjenner henne nok til at hun ikke ber meg gå..

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Steffen_*

Men jeg leste i stad, at man aldri skal fortelle en jente at man liker henne, det er det dummeste man gjør?

Jeg kan ikke skjønne dette. Jeg føler jo at det beste jeg kan gjøre nå er og forklare henne situasjonen.. Før det blir alvorlig med personen hun holder på med.

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Nei, nei, nei!

TS har helt rett! Det dummeste man kan gjøre er å si det til henne. Spesielt nå som hun har noe på gang med en annen fyr.

For oss gutta, så tenker logikken vår at ved å bekjenne våre følelser vil hun se at man er en romantisk, følsom gutt som virkelig setter pris på henne og har ballene til å fortelle det til henne..

Det funka jo da Freddy Prince Jr gjorde det i [insert random teen-movie] så hvorfor skal det ikke funke nå?

Sannheten er desverre en helt annen. Kvinnen har et uhyre komplisert kommunikasjons-senter i hjernen som plukker opp kroppspråk, hint, analyseringer, handlinger osv MYE bedre enn vårt mannlige simple logiske kommunikasjonssenter.

Det er av denne grunnen menn og kvinner aldri forstår seg skikkelig på hverandre.

Så til saken.. HANDLINGEN av å fortelle henne hva du føler sender en del signaler til henne:

- Du viser at du er for usikker på deg selv til å tørre å prøve deg på henne. Usikkerhet er noe av det mest uattraktive ved en mann.

- Du fjerner all spenning rundt emnet. Hun vet nå hva du føler, hun vet akkurat hvor hun har deg, du er ikke spennende lenger.

- Du legger et enormt press på henne til å gi deg et svar på hva hun føler med en gang. Det er da en innebygget forsvarsmekanisme som slår til og velger den enkle veien ut. Og det er (med mindre hun er 110% sikker på at hun er hodestups forelsket i deg) å avslå og komme med "Kan vi ikka bare være venner?"

- Jenter vil ha menn som forstår dem. Ved å fortelle hva du føler uten at dere har hatt noe på gang viser at du ikke har fortsått noe som helst. Selv om du ikke har fortsått henne, så skal man aldri vise henne at man ikke forstår.

- Du gir all makt til henne over situasjonen. Du har i det øyeblikket gjort deg selv underdannig, og satt henne mye høyere enn deg selv. Du har fratatt deg selv noen av de mest attraktive sidene ved en mann..

Det er de vitkigste punktene, men man sender veldig mange ubevisste beskjeder ved å innrømme følelser på den måten uten å hatt noe på gang allerede.

Du må rett og slett bare ta motet til deg og prøve deg. Ta sjangsen og vis interesse og initiativ. Det værste som kan skje er et avslag, og det er ikke så ille som man skal ha det til. Da vet du i hvert fall hva hun føler. :)

Eneste som er 99% sikkert, er at det avslaget kommer hvis du legger alle følelser på bordet fra første stund..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Steffen_*

Takk så mye for svar! Hjalp betraklig, skal se hva jeg får til. Skulle finne på noe med henne etter at hun kommer hjem ifra USA, så får håpe jeg klarer noe da.

Takk igjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...