Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Montering/Anbefaling av bilalarm (Defa, Alarmero)

>Jonas<

Anbefalte innlegg

Noen som har en bilalarm de vil anbefale, i prisklassen opp mot 4k ferdig montert? Er i hovedsak på utkikk etter et FG-godkjent sett som ikke koster så alt for mye som skal inn i Kangooen min. Ser man kan få mye funksjonalitet for en billig penge med sett som ikke er FG-godkjente, men jeg er generelt litt skeptiske til disse. Det er vel en grunn til at disse ikke er godkjente? Og hva bør man ha med av sensorer? I området hvor jeg står parkert er oppbryting av tanklokk med etterfølgende tømming av drivstofftanker et kjent fenomen. Dette er det vel svært få alarmsystemer som klarer å detektere?

EDIT: Har nå funnet ut at det ikke er lett å finne steder der de monterer alarm, så hvis noen veit om noen i Hønefoss(/Oslo)- og Gjøvikområdet som monterer så si gjerne ifra.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk montert alarm på min gamle Renault Laguna 1994 hos G. Myhren på Carl Berner i Oslo. Prisen var nok nærmere 6000 kr om jeg ikke husker feil. Alarmen var godkjent og fungerte bra. Jeg mener den hadde sensor mot start uten nøkkel og knusing av glass.

Alarmen var koblet til den trådløse sentrallåsen. Det var derfor ikke nødvendig med en ekstra fjernkontroll. Alarmen ble aktivert/deaktivert sammen med låsen.

Lenke til kommentar

Er du sertifisert da? Holder til i Hønefoss og Gjøvik, og har så langt bare finni en bedrift i hver by som monterer, men har enda ikke fått en pris. Frykter at det koster en del siden konkurransen er såpass liten. Da er det også Defa 401 det er snakk om. Ellers ser jeg at SR Bilradio i Oslo annonserer med ferdigmontert Defa/Alpha alarm fra 2990,-, så tenkte jeg skulle sende en mail til de å høre. Bilen er en 2004 Renault Kangoo (4x4), som da har fjernstyrt sentrallås, og dermed er det 401 som er eneste aktuelle fra Defa.

Lenke til kommentar

En Defa 401 koster 2150kr + montering, mens den du finner koster ca 1800+ montering.

Hvis du har tenkt til å montere den selv, så blir jo den siste billigst med noen hundrelapper. Men hvis du har tenkt til å få noen til å montere for deg, så vil nok defa`n bli billigst tror jeg, med mindre den du linker til er super enkel å montere.

Jeg tar en tusenlapp for montering av defa`n, men må se den andre for å gi deg pris på montering av den i tilfelle...

Lenke til kommentar

Fikk pris i dag, og de skulle ha 6500-7000,- for Defa 401 og montering. Det var en del mer enn jeg hadde forestilt meg, så hvis jeg kan få den montert for en tusenlapp og likevel godkjent i Tønsberg så gjør jeg gjerne det hvis det ikke dukker opp noe vesentlig billigere i nærheten.

Lenke til kommentar

Alarmer som ikke er FG godkjente fungerer vel så godt som de som er FG godkjente. Jeg kjøpte alarm fra USA og monterte privat, kom på 1500,- totalt, inkl alarmen. Da er det tostegs alarm, med individuel justering på alarmene. Alarmen har fult av innstilliger og justeringer, så du kan programere den akkurat slik du vil selv.

Men når det kommer til montering av slike, så vil jeg ikke ha satset på det om du ikke kan noe om det. Det bør noen som kan det ta seg av, siden feilkobling i værste fall kan knerte hjernen eller andre kritiske elektriske styringsenheter i bilen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det blir nok det da ja. Men siden du er montør, da veit du kanskje hva prisen ligger på for installering av en Defa 401 alarm? Med unntak av forsikringsfordeler, er det noen andre fordeler med FG-godkjent alarm i forhold til noe annet, som f.eks. dette eller dette fra Alarmero?

De vil se etter bilalarms montører i hele Norge på alarmero.no. Sjansen til å tjene penger på dette er bra. Man skal bare delta. Snakke med dem, og dette vil i november. Dom vil basere seg på butikken sin nå, denne måneden. får ca 1000 produkter:) Jeg vil installere en del, tror jeg :D

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

En Defa 401 koster 2150kr + montering, mens den du finner koster ca 1800+ montering.

Hvis du har tenkt til å montere den selv, så blir jo den siste billigst med noen hundrelapper. Men hvis du har tenkt til å få noen til å montere for deg, så vil nok defa`n bli billigst tror jeg, med mindre den du linker til er super enkel å montere.

Jeg tar en tusenlapp for montering av defa`n, men må se den andre for å gi deg pris på montering av den i tilfelle...

Hei!

Driver du fremdeles med montering av alarm i Vestfold/Tønsberg ? Pris for montering av defa i en 3 serie 2014 modell? Skallsikring og rutebrudd sensor.

Mvh Simon

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...