Gå til innhold

Skal montere en ny Slix - Forslag til harddisk ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

aner ikke hva slix er men kan da litt om harddisker

seagate=mest stille og grei temp

maxtor=bråker litt mer har bedre ytelse litt mindre varme her

western digital=har enda bedre ytelse og bråker enda mer

IBM=har ikke hørt no men de har helvetes god ytwlse og høy varme og gir fra seg 3*gr lyder like før de gir seg

Var dette godt nok?

Lenke til kommentar
Slix er Creative's konkurent til Shuttle sine Barebone systemer...

Slix er det samme som Shuttle X. Eneste hovedforskjellen er vel egentlig navnet.

Vil foresten anbefale seagete, de bråker lite og utvilkler lite varme

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg skal nå montere en slix og trenger råd til å velge den hardisken

på markedet som er best mht til støy og varme. Har tenkt meg i størrelse

120 gb.

Står helt rådvill og vil sette stor pris på tips :shrug:

Har selv en slix, da det var den enesten jeg klarte å skaffe "på dagen" da jeg "måtte" ha en :) en "slix" er Creativ sin versjon av Shuttle X minikabinettene - i praksis bare en Shuttle X boks med ny front (pappskive). Jeg har selv en 120GB WD 8MB disk i.. vifta går aldri over laveste hastighet (og det er lavt og behagelig) sålenge jeg ikke kjører en Distributed.net eller SETI@home client i bakgrunnen. Da går CPU på 100% hele tida og øker turtallet på vifta grunnet temperaturøkning. Kjører forresten en P4 2GHz 400MHz CPU på 2,67GHz (553MHz FSB:) - klokka den rett opp, god som gull :) Sparte en del kroner der når jeg kjøpte den i fjor en gang.. :)

Lenke til kommentar

Jeg har selv vært bori flere Seagate Barracuda, både IV og V. Barracuda V er den suverent mest stillegående harddisk jeg noen gang har hørt. Når det gjelder ytelse, så er den abosultt ikke best, men heller ikke nevneverdig langt bak de aller beste, sammenlignbare diskene.

Du har kanskje allerede lest en test av Seagate Barracuda V 120GB på hardware.no?

Lenke til kommentar

Seagate er en dyre disk i forhold til antall GB, men det er en bra disk anngående støy og varme + lite feil.

Men den er ett stykke bak de fleste andre harddisk produsentene når det gjelde ytelse.

Seagate Barracuda 7200.7 - harddisk - 160 GB - SATA-150 Kr 1732.

Seagate Barracuda 7200.7 Plus - harddisk - 160 GB - ATA-100 Kr 1452.

IBM Deskstar 180GXP - harddisk - 180 GB - ATA-100 Kr 1482.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...