Gå til innhold

går kondis også på dagsform osv.

dan83

Anbefalte innlegg

hei

jeg trente en kondis økt på søndag, så trente jeg styrke i går kveld. Jeg tok også en liten kondis økt nå i sta, men merket at formen min var helt elendig,....nesten like ille som før jeg begynte å trene kondis?Jeg valgte rett og slett å slutte økta etter 10min! Hva kan være årsaken til dette? Kan det være at kroppen min rette og slett fra treninga i går og på søndagen? Trenger kroppen også en del hvile, slik som på styrke trening,for å yte bra når det kommer til kondis?

Jeg følte meg jo helt fin før økten, men det sa stopp ganske raskt...mista energien med engang, selv om jeg hadde spist godt i forveien!? :hmm:

Målet mitt er nemlig å øke kondis betraktelig frem til vinteren, siden jeg skal søke meg inn i forsvaret=) Har merket a løping i oppoverbakke er bare supert for å øke utholdenheten=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Om du har spist nok karboydrater, og tatt til deg nok væske i løpet av dagen er en viktig faktor. Om blodsukkeret er tomt får du akkurat den følelsen du beskriver. Siden du sier du trente styrke først kan dette godt være årsaken til at du har mindre blodsukker i årene en du er vant til.

Lenke til kommentar

Godt mulig at du bare trengte et lite push også.. Av og til er det vanskelig i begynnelsen, men når du kommer over knekken. Så går det bra!

Sånn i forhold til spml, ja! Dagsform har mye å si, har du hatt en dårlig dag, presterer du dårligere. Dette kan være både fysisk og mentalt. Du må huske på at med jogging, er det veldig ofte hodet som står i veien for deg. Så noen ganger må du presse deg. Det å ha musikk på ørene synes jeg hjelper. Da får jeg tankene bort fra joggingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...