The dude shepard Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) . Endret 13. november 2013 av The dude shepard Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) "Gjengjeld ikke noen med ondt. Sørg for ting som er gode i alle menneskers øyne." Rom 12:17 "men enhver som slår deg med åpen hånd på ditt høyre kinn, ham skal du også vende det andre til." Mt 5:39 Hvis du vil ha slutt på urettferdig behandling på jobben, ta det opp med sjefen. Hvis det ikke nytter, snakk med personen som plager deg. Hvis det ikke nytter, da må du spise ditt brød i ditt ansikts svette. Jeg vet hva du snakke om. Årevis med mobbing på skolen brøt ned selvrespekten. Slått, gjort narr av, hadde ikke venner. Ikke særlig oppmuntrende og komme hjem og se min mor dra ut og drikke opp pengene mens jeg måtte være alene. Tilslutt ble det fosterhjem. Men jeg bestemte meg for og forandre på det. Trente, ble tynn, snakket mer med mennesker. Tok år og repare selvrespekten, men jeg klarte det. Rock on brah, good luck with your life. e: hadde høy pipende stemme i årevis, ikke morsomt. Its all deep and dark now though, haw haw haw Endret 22. september 2009 av RobinTX Lenke til kommentar
RWS Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg kan kødde med mye rart men jeg kødder aldri med folk som ikke tar igjen og jeg kødder aldri med utseende til folk! Skulle ønske at flere kunne fulgt den reglen...... Det rare er at de som blir mobbet ofte ber litt om det selv. De skal gjerne skille seg ut på helt gale områder og skjønner ikke at de blir oppfattet som litt teite på grunn av det. kke for at de skal mobbes for det, for all del, men legg merke til det..... Selv har jeg stoppet mobbing ved et par anledninger på arbeids plassen jeg jobbet før (De som ikke kan svare for seg i verksted sektoren i NSB har det hardt, for å si det sånn...), da det er arbeids leder og ikke arbeids kolleger som eventuelt skal ta fatt i problemet de måtte ha med den de mobber/hakker på. Som jeg sa så ber de som mobbes ofte om det selv ved å gjøre og si ting som veldig ofte blir oppfattet som bare teit av andre, men du har såklart de som mobber fordi de har lav selvtilit selv og må "heve" seg på andre, mobbe dem slik at ingen legger merke til deres dårlige selvbilde. Personlig har jeg et meget godt selvbilde og som jeg sier, skal jeg kødde/fleipe med noen har jeg premisser det skal skje på da jeg rett og slett ikke har behov for å heve meg på andres bekostning. Det gir meg ikke en dritt å se andre lide, så det stopper jeg når jeg kommer over det også! Mobbing skyldes ofte mange ting, det kan være noe så enkelt som at faren din kjører feil bil! Senere, i arbeids livet, gjelder det ofte arbeids innsats og/eller fravær/sykdom etc.... Eller rett og slett væremåten til han som mobbes... Noen tigger rett og slett om det ved å være så spesielle at det bare må gnisse med en eller annen i gruppa.... Men mobbing er en uting ja... Finn en som er grei mot deg og heng litt med ham er mitt råd. Veldig ofte respekterer de andre dette og gir F i å mobbe deg da. Eller snakk med arb. leder og få ham til å si noen ord på gennerelt grunnlag at vi er forskjellige og at det ikke trengs å mobbes for det.... Og noen er bare rasshull og skjønner rett og slett ikke at de mobber/trakaserer andre.... Som jeg sa, vi er alle forskjellige. Lenke til kommentar
RobinTX Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Du har rett RWS, jeg skilte meg ut på noen områder fordi jeg hadde ikke peiling på sosial omgang. Fiksa det til slutt og det gikk bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå