Gå til innhold

Spotify, HTC Hero og HSDPA

epiktet

Anbefalte innlegg

Jeg opplever ofte at streamingproblemer via Spotify når jeg er ute og går i Oslo. Avspillingen stopper og det tar ofte 1-2 minutter før den begynner å spille igjen. Lurer litt på om andre med Hero har samme problem?

Det nærmeste er å tro at det er mobilnettet som er overbelastet eller noe i den dur, men det pussige er at Heroen påstår at den kjører HSDPA (med en liten "H" i status bar), mens Spotify melder noe i effekt av "Can´t stream over 2G (GPRS)".

Vil gjerne sjekke om det er Netcom som ikke har god nok dekning/service (selv i Oslo) eller om dette er en Spotify-bug.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, dette er noe som kommer og går over tid siden jeg installerte Spotify da det ble gjort tilgjengelig for Android.

Ting som peker mot feil i Spotify-klienten:

-Klienten påstår at telefonen kun har 2G-kontakt mens statuslinjen viser "H" (for HSPA).

-Jeg kan surfe nettet via Browser med normalfølt hastighet selv når Spotify står og venter på stream.

Ting som peker mot feil med Netcom / dårlig tekning:

-I et gitt område (feks Sannergata i Grünerløkka) spiller Spotify uten problemer om morgenen, men hakker og bufrer sent på ettermiddagen.

-Avspillingen stopper ofte (men ikke alltid) opp i de samme områdene, feks Grünerløkka og Tullinløkka.

Har lastet ned Xtremelabs Speedtest, og pr nå har jeg 960Kbps i nedlasting. Tenker å teste litt når jeg er ute og farter.

Noen som vet om et detaljert dekningskart for Oslo (og gjerne andre byer også)? Mistenker at operatørene holder disse tett til sitt bryst, men spør nå allikevel. :)

Endret av epiktet
Lenke til kommentar
Jeg har spotify på min hero.

Har ikke merket noe problemer med det.

Men jeg bruker bare "offline mode" når jeg er ute å går.

Hjemme bruker jeg kun wifi

Bra for deg.

epiktet: Har du oppdatert til nyeste oppdatering? Hadde du eventuelt probelmet før?

ja har oppdatert. hadde ingen problemer før eller etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...