Gå til innhold

Rundreise i øst-sentral-Afrika

Anbefalte innlegg

Hei

Har kommet et stykke i planleggingen av en rundtur i Afrika, som startet i Nairobi og ender i Nairobi. Skal også innom Rwanda og Uganda. Ruten med transport etc. er i boks, men har et par spørsmål:

- Hvilke vaksiner anbefales? Den eneste obligatoriske er gulfebervaksine, men hva annet bør jeg ha?

- Vet at jeg kan kjøpe visum til både Uganda og Kenya ved ankomst - men finner ikke visuminformasjon for Rwanda? Noen som vet?

Ellers noe annet jeg bør vite?

På forhånd takk. :)

Edit: fant ut ang. visum til Rwanda. Fyller ut skjema, og kan kjøpe det på et "official entry point". :)

Endret av Billy-the-kid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått innreisetillatelse til Rwanda nå. Så da er alt av papirer i boks. Skal ned til legen før jul og få en hestekur med vaksine.

Ruten er:

Nairobi

Lake Nakuru National Park

Western highlands i Kenya

Kampala, Uganda

Kimbale National Park

Queen Elizabeth National park

Lake Burnyoni

Ruhengeri National park, Rwanda

Vulcanoes National Park

Kigali

Lake Mburo, Uganda

Jinja

Og tilbake til Nairobi

Noen som har vært i landene og kan dele litt erfaringer?

Endret av Billy-the-kid
Lenke til kommentar

Ikke baser hele turen din på nasjonalparker. Vet ikke med deg, men personlig liker jeg å få en mer virkelighetsnær tilnærming til landene jeg drar til. Men for all del hvis du vil være turist og få en vestlig komfortabel tilnærming til landene får du sett mye fantastisk natur ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Skal innom en del skoler og små landsbyer også, samt "Genocide memorial" i Kigali osv. Er mest på grunn av naturen jeg reiser da. Gleder meg veldig til å forhåpentligvis se fjellgorillaer. :)

Har du vært i noen av landene? Kunne trengt litt tips ang. severdigheter i Nairobi etc.

Ellers reiser jeg alene, men har ordnet transport etc. gjennom Dragoman.

Endret av Billy-the-kid
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg søkte via Rwandesiske immigrasjonsmyndigheter, immigration.gov.rw. Du søker om entry permit, fyller ut skjemaet med fult navn, passnr, invitasjon, adresse etc. og får tilsendt et "entry permit" innen et par dager. Vanligvis dagen etter. Denne må du ha med deg på grenseovergangen, og du får da utstedt et 7-dagers turistvisum (koster 60 USD).

Fatter meg litt i korthet, da jeg skriver på Iphone. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...