Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nattbøyle eller gom?

Nesnitram

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Høyrest jo ut som ein god idé å flytte tennene med kjerringråd eller eit produkt ein finn på nettet. Du kan i det minste gå til tannlege og høyre kva det vil koste.

For guds skyld, ikke heng deg oppi noe du ikke har peiling på. Jeg har vært i kontakt med en lege, og hun foreslo at jeg skulle bygge på med porselen plater slik at mellomrommet så og si forsvinner. Mulig jeg går for den løsningen, vis det ikke finnes andre alternativer enn nattbøyle, gom og regulering.

Lenke til kommentar
Lege eller tannlege? Skal du bygge med porselensplater sjølv? Det er ein metode ja, men noko som blir gjort hos tannlegen.

http://www.klara-klok.no/wips/1138004906/caseId/1920972115/

Tannlege. Da jeg sa at jeg ikke ville ha regulering eller gom siden det ble for dyrt, så ville hun foreslå plater, nettopp fordi det er billigere. Selvfølgelig, regulering er sikkert det beste, men også det dyreste.

Lenke til kommentar
Poenget mitt er at du uansett må til tannlege for å få utført behandlingen. Eg har aldri prøvd det, men ut frå det eg les på nettet så er ikkje plater noko operasjon ein gjer på eige hand ved å presse plater mellom tennene.

Vell, egentlig var jeg på jakt etter å vite hva tannlegen hadde å tilby for å rette opp noen tenner, da jeg allerede visste at fantes flere alternativer. Men nå har jeg vært i kontakt med en tannlege, så da trenger jeg ikke mer hjelp ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...