Gå til innhold

Vond lukt av treningshansker og sko. Fjerne?

Anbefalte innlegg

Hei,

som temaet sier, så lukter det vondt av treningshanskene mine og treningsskoene mine. Hanskene er skinnhansker fra maxpower (tror jeg) og skoene er innefotballsko fra Nike. Har vasket begge i maskinen, men det hjelper ikke særlig. Kan ikke vaske de på så høy varme, fordi da deformerer de seg. Vasket hanskene på 60 en gang, og da hjalp det litt, men tok ei uke før stivheten gikk bort i hanskene.

Så hvordan fjerner jeg lukten på en effektiv måte, uten å kjøpe nye ting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å fryse ned bakterier hjelper lite. Det som lukter er bakterier fra svetten din. De selger en slags boks (noen lignende som en mikrobølgeovn) bare at den er designet for å fjerne tåfislukt fra sko ved å plassere sko inni boksen og la den gå i noen minutter. Husker ikke hva den het, men strålingen dreper bakteriene og skoen blir som ny.

Du må finne en måte å drepe bakteriene på, finn noe anti bakteriell. Men ikke bruk klorin, da forsvinner fargen på hanskene :yes:

Her kan du kjøpe, du kan fjerne bakterier på alt mulig med den

Bare 7490 kr for den dyreste. :!: (Skal jeg pakke det inn for deg)

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Man får kjøpt luktfjerningsspray på alle skobutikker, men det varer bare et par dager så må det sprayes pånytt..aner ikke hva den gjør med stivheten i hanskene dine though.

Som sagt er det bare bakterier som lukter, og de KAN drepes. Men nedfrysing hjelper egentlig ikke mot bakterier hverken for sko eller mat.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...