Audun B Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hei, som temaet sier, så lukter det vondt av treningshanskene mine og treningsskoene mine. Hanskene er skinnhansker fra maxpower (tror jeg) og skoene er innefotballsko fra Nike. Har vasket begge i maskinen, men det hjelper ikke særlig. Kan ikke vaske de på så høy varme, fordi da deformerer de seg. Vasket hanskene på 60 en gang, og da hjalp det litt, men tok ei uke før stivheten gikk bort i hanskene. Så hvordan fjerner jeg lukten på en effektiv måte, uten å kjøpe nye ting? Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Du kan prøve og legge dei i fryseren over natta. Har hørt at det kan hjelpe. Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Puttet hanskene i en pose, knøt igjen og lot de ligge i frysen i over 24 timer, men det hjalp ingenting. Flere forslag? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Spraye det med dedorant? Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Å fryse ned bakterier hjelper lite. Det som lukter er bakterier fra svetten din. De selger en slags boks (noen lignende som en mikrobølgeovn) bare at den er designet for å fjerne tåfislukt fra sko ved å plassere sko inni boksen og la den gå i noen minutter. Husker ikke hva den het, men strålingen dreper bakteriene og skoen blir som ny. Du må finne en måte å drepe bakteriene på, finn noe anti bakteriell. Men ikke bruk klorin, da forsvinner fargen på hanskene Her kan du kjøpe, du kan fjerne bakterier på alt mulig med den Bare 7490 kr for den dyreste. :!: (Skal jeg pakke det inn for deg) Endret 25. september 2009 av Databamse Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 25. september 2009 Forfatter Del Skrevet 25. september 2009 Hehe, ser man det. Utrolig hva som finnes i verden. Men da bruker jeg heller 7500 på nye hansker og sko. Ser ut som om det blir løsningen uansett =/ Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 25. september 2009 Del Skrevet 25. september 2009 (endret) Man får kjøpt luktfjerningsspray på alle skobutikker, men det varer bare et par dager så må det sprayes pånytt..aner ikke hva den gjør med stivheten i hanskene dine though. Som sagt er det bare bakterier som lukter, og de KAN drepes. Men nedfrysing hjelper egentlig ikke mot bakterier hverken for sko eller mat. Endret 25. september 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå