Gå til innhold

Deltidsjobb som taxisjåfør, hvordan?

norco89

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har lenge hatt lyst til å ha en deltidsjobb (helger). Liker å kjøre, og treffe nye mennesker, så jeg kunne tenke meg å prøve taxiyrket.

Jeg vet at man må ha kjøreseddel fra den lokale politistasjon, men hvoran søker du på jobben?

Går de fleste via bekjente, eller går du bare inn på taxistasjonen og spør?

Takker for svar.

MvH en fremtidig sjåfør =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skriver du ikke hvor og hvilken sentral du vil kjøre for, men i de fleste tilfeller er det private

som eier drosjene. Sentralen kan som regel hjelpe deg å komme i kontakt med eiere som trenger sjåfører, men det enkleste er om du kjenner noen som er eier/sjåfør som kan anbefale deg som sjåfør. Det er veldig få sentraler som faktisk eier og drifter bilene selv. Dersom du vil begynne som sjåfør er det nok en del kurs osv. som du må igjennom før du kan få kjøreseddel. Dette arrangeres som regel av sentralen.

Tarifflønn for drosjesjåfører er pr. dags dato 43,8%.

Lenke til kommentar

Det varierer fra sentral til sentral, så det kan jeg ikke si sikkert. Ta kontakt med din lokale sentral og spør. Dersom de har en hjemmeside, vil sikkert informasjonen du trenger ligge der.

Kjentmannsprøven regner jeg med at du må ta uansett hvilken sentral du kommer til å kjøre for.

Lenke til kommentar
Det varierer fra sentral til sentral, så det kan jeg ikke si sikkert. Ta kontakt med din lokale sentral og spør. Dersom de har en hjemmeside, vil sikkert informasjonen du trenger ligge der.

Kjentmannsprøven regner jeg med at du må ta uansett hvilken sentral du kommer til å kjøre for.

mener kjentmannsprøven ble lovpålagt på landsbasis etter en taxiskandale i fjor...uten å si helt sikkert =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...