Gå til innhold

hvilken bank burde jeg velge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Bare poster denne i ot-baren jeg, fordi jeg er ikke sikker på om dette spørsmålet hører hjemme i økonomi-forumet. bare flytt den hvis det er viktig. Men her kan jeg få raske svar. ot-baren er jo "småprat om alt og ingenting fra hverdagens små og store hendelser". hvis tråden flyttes husk å slett alt som står i dette avsnittet

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg har akkurat fylt 18 og skal velge bank. har ingen fast inntekt. Hvis jeg skal ta opp studielån om noen år så kan jeg jo alltids skifte bank til det som er best. Så nå har jeg bare tenkt til å bruke kortet til å bestille ting på nettet og kjøpe ting i butikken. Ikke noe annet. Har en sparekonto fra jeg var baby, men den har ikke noe med saken å gjøre.

 

Hvilken bank er best for å bare bestille små ting og kjøpe ting? Er det noen andre viktige faktorer jeg burde vite om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva du er ute etter så spiller det vel ikke så stor rolle.

Jeg hadde DNB nor før, og byttet til Skandiabanken, og vil anbefalle Skandiabanken, da du kan gjøre mye mere selv på nettet (noen år siden jeg sisst brukte dnb, så kan ha forandret seg). Og at kundeservicen hos skandiabanken er mange ganger bedre enn hos dnb.

 

www.skandiabanken.no

Endret av V-by
Lenke til kommentar

Skandiabanken hadde et bra tilbud ved lansering og en tid etter, men nå kan jeg ikke se at de skiller seg ut i mengden lenger. Nettopp hva gjør at skandiabanken er så mye bedre enn andre banker ?

Og siden du bruker dnb som eksempel, hva kan du gjøre på skandia sin nettbank som du ikke kan i dnb sin ?

Lenke til kommentar
Skandiabanken hadde et bra tilbud ved lansering og en tid etter, men nå kan jeg ikke se at de skiller seg ut i mengden lenger. Nettopp hva gjør at skandiabanken er så mye bedre enn andre banker ?

Og siden du bruker dnb som eksempel, hva kan du gjøre på skandia sin nettbank som du ikke kan i dnb sin ?

som jeg skrev. så er det noen år siden jeg brukte dnb. Men kundeservicen hos Skandiabanken overgår dnb sin til de grader.

I nettbanken til skandiabanken kan du handle aksjer hvis du åpner for det.

Opprette egne kontoer. f. eks lønningskonto, regningskonto sparekonto osv... med bare et par tastetrykk.

Søke om lån og kreditt, og få svar med nesten en gang.

Bestilling av visa kort fra nettbanken enten nytt eller erstatning.

Logge deg inn i nettbanken med enten bankID opplegget, eller med skandiabankens eget system der du bare trenger en mobil du mottar en kode på, dvs du trenger ikke kodekort.

Og en haug med andre muligheter, som jeg ikke har turt å bruke.

 

Jeg har ivvertfall ingen grunn til å ikke anbefalle skandiabanken.

Lenke til kommentar

Vil anbefale Nordea. Har hatt postbanken før og var enorme mengde rot der for å si det mildt. Både fra de på de lokale kontorene, kundeservice, og de høyere opp i systemene.

 

Nordea har jeg bare opplevd positive ting med. Når man er under 25 så kan man være en check-in kunde. Koster ingenting, mange fordeler, gunstige renter på blant annet BSU-konto, gratis bruk av kort til man er 21 iallefall.

 

Jeg er 22 nå og har fremdeles Nordea. Lånekassen var treg med å utbetale penger til meg så jeg gikk innom Nordea og tok opp et lån hos dem for å kjøpe skolestuffs som jeg betaler tilbake når jeg får studielånet. Fikk lånet godkjent på under 24 timer. Veldig bra service. (lånet var på 10000) Ellers har jeg aldri hatt problemer med dem. Har fått nytt kort og nettbankIDting gratis når mine gamle ble borte eller ødelagte. Ikke noe gebyrer og tull som mange andre har. Visakortet mitt betaler jeg heller ingenting for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...