BarneyGumble Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Er det noen som vet om Aperture støtter RAW for Panasonic DMC-LX3? (Kjører versjon 2.1.4 dersom det skulle ha noe å si) Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Råfilstøtten er bygd inn i OS X og ikke i Aperture så det skal være kompatibelt. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Råfilstøtten er bygd inn i OS X og ikke i Aperture så det skal være kompatibelt. Oki, takk! Vet du hvor jeg kan finne en oversikt over råfilstøtten som finnes for OS X. Har sett noen diskusjoner rundt dette, men har ikke klart å bekrefte/avkrefte om dette vil fungere. Vurderer å bestille LX3, men ønsker ikke å måtte konvertere til Windows av den grunn. Lenke til kommentar
Torshjelm Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Her er linken til sida om rawstøtte i aperture: http://www.apple.com/aperture/specs/raw.html Ser dessverre ikke ut til at LX3 sitt rawformat støttes i aperture. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Her er linken til sida om rawstøtte i aperture: http://www.apple.com/aperture/specs/raw.html Ser dessverre ikke ut til at LX3 sitt rawformat støttes i aperture. Det var som pokker, men det var dessverre som jeg fryktet. Takk for linken! Lenke til kommentar
# offline Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Se om du får tak i en RAW fil fra LX3 og test ut selv. Evt. konverter RAW fila til DNG. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Se om du får tak i en RAW fil fra LX3 og test ut selv. Evt. konverter RAW fila til DNG. Ikke dumt Noen som har en raw fil fra LX3 som jeg kan teste? Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Det skuffer at Apple ikke har lagt inn støtte for LX3 - fy! Her har du noen råfiler du kan laste ned: 1, 2, 3. Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Det skuffer at Apple ikke har lagt inn støtte for LX3 - fy! Her har du noen råfiler du kan laste ned: Testet filene. Aperture klarer faktisk å vise dem som thumbnails, men hvis du åpner dem så kommer det "Unsupported image format". Skuffer meg stort, LX3 er jo ikke akkurat et nytt kamera heller. Da må jeg vel starte min leting etter kompaktkamera på nytt Lenke til kommentar
# offline Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Har du prøvd å konvertete om til DNG? Litt vanskeligere, men jeg synes det er verdt det. LX3 er en meget god kompakt. Den nye til Canon er vell like rundt hjørnet, men jeg regner med det kommer til å mangle støtte der også. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Jeg prøvde å konvertere råfilene fra LX3 til både ikke-lineær DNG og lineær DNG uten hell når den skal importeres i Aperture. Rart Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Veien via DNG er/var visstnok ikke noe en burde gjøre helt uten videre ... http://stuartforsyth.com/2009/04/17/do-not...to-dng-for-now/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå