weebl Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hei! Jeg skal nå til helga flytte til storbritannia for å studere, men jeg skal også ta med meg den stasjonære pcen min og fant ut at dette ble billigere å sende med post enn å betale som overvekt/ekstra bagasje på fly. men hvordan er det med tollreglemang osv? noe spesiellt jeg bør ta hensyn til? (vet at OT baren kanskje ikke er rett plass å poste men vet ikke helt hvor denne passer) Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 du burde fylle kabinettet med noe som gjør at cpukjøler ikke henger "løst" så den kan knekke HK, samt at alt burde generelt pakkes godt... Lenke til kommentar
weebl Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 selve pakkinga har jeg klar, det jeg lurer på er om jeg må gjøre noe ang. toll osv. kabinettet driter jeg i å ta med meg, det er bare ekstra vekt. Lenke til kommentar
nls Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 i utgangspunktet så må du kontakte tollvesenet i det landet du skal til, evt handelskammeret ved den respektive ambassade for info vedrørende innførsel til et land. Norske tollvesenet kan kanskje være behjelpelige. Ved innførsel av flyttegods til Norge skal skjema RD 0030B benyttes http://toll.no/upload/skjema_blanketter/RD...B_flyttegod.pdf Tilsvarende for UK http://search2.hmrc.gov.uk/kbroker/hmrc/fo....jsp?formId=179 Tviler på at folk flest fyller ut dette, men det skader aldri å ha papirene i orden Lenke til kommentar
weebl Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 dette skjemaet var jo ikke for sending via post, det var ved direkte import elns. Lenke til kommentar
nls Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 nærmeste jeg kunne finne, som sagt, ring handelskammeret til UK ved ambassaden deres i Oslo for veiledning Lenke til kommentar
weebl Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Kom på at jeg sikkert kan ringe byrået som hjalp med søkinga på universitet i england også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå