TeisL Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hei, Jeg skal lage et program, hvor jeg skal kunne ha et rutenett som er nummeret med 1-10 på ene siden og A-G f.eks på den andre siden. Rutene er kvadratiske og lik størrelse. Jeg skal da kunne lagre B3 at den er opptatt og skal kunne lagre et navn til hver rute som er opptatt. Tenkte først på en 2-dimm. int array, som sier om den er opptatt eller ledig ved som får et nummer i ruten som tilsvarer indexen til navnet som da er i en string array. Noen som skjønner hva jeg mener? Syntes kanskje dette virker litt tungvindt, men det er noen år siden jeg programmerte Java nå, så kommer ikke på noe annet. Noen som har forslag?? Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Om jeg har forstått deg rett så tenker jeg at du kan lager to-dim string-array, med navnet du skulle ha, i hver som er opptatt. Da kan du jo lett finne ut om den er opptatt eller ikke ved å sjekke om den inneholder noe annet enn null. I tillegg er det jo greit å få ut navn også siden det da blir verdien. Endret 22. september 2009 av Joachricar Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Hvis du ønsker noe mer avansert kan du lage en klasse med de variablene du ønsker og deretter putte dette inn i en 2d array. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå