Scoob911 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Visse ting har ført til at jeg muligens blir sittende med 2 stk Logitech Z-5500-anlegg. I bilen har jeg Pioneer DEH-P4100SD og noen Pioneer coax-høytalere. Skal ikke ha bilen så altfor lenge og er ikke noe typisk "råner", så gidder ikke bruke penger på sub og slikt i bilen, men fikk litt lyst til å teste likevel. Er det mulig på en eller annen måte å koble subben fra Z-5500 til anlegget i bilen? Må vel koble på strøm på en eller annen måte, også må den kobles til spilleren på et vis. Noen som vet? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Det du hører som et dunk hjemme i stille omgivelser er bare et lite futt i en bil med mye annen støy. Derfor er det veldig lite vits å bruke slike PC-høytalere i bil. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Vel... er nå heelt klart bedre futt i den 10"-ern enn de to jeg har nå Hadde ikke tenkt til å bruke de andre høytalerne, tenkte mest bare på å teste med kun subben og de som er i bilen. Er det mulig? Lenke til kommentar
CFM Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hvis du har linjeutgang på spilleren så går det vel kanskje å koble til PC-anlegget via en 3.5mm Minijack<->Kompositt overgang.. Så kan du prøve den i bilen et sted du har tilgang til 230V. Hvordan det er med spenning på signalene om de går overens vet jeg ikke, men regner da med at det er likt de fleste steder? Men ikke forvent allverden. Bil er noe av det værste rent lydmessig. Er masse ting i veien og veldig ugunstig form. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 Hva skiller disse subbene her fra de som lages spesielt til bil da? Er det ikke mulig å ta strøm fra bilen på en eller annen måte? Blir litt liten vits hvis jeg må ha ledning inn til huset Lenke til kommentar
gxi Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Mer effekt og andre byggematerialer (som tåler frost og vann). Du må se om strømforskyneren er 12V. Dersom den ikke er det må du bruke en "real sinus"-inverter for å lage 230V med korrekt kurveform. Korrekt jording er vesentlig. Disse er svært dyre og koster sansynligvis minist like mye som en aktiv plug-and-pray-sub laget for bilbruk. Endret 23. september 2009 av gxi Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 jeg hadde med annlegget mitt (z5500) i bilen og kjørte 450 mil, kjøpte meg en konverter 1000watter fra biltema, funket fett. god lyd, ristet overalt ;D jum jum Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 19. oktober 2009 Del Skrevet 19. oktober 2009 En venn av meg har koblet opp et slikt sett baki en Volvo 245. Bruker en 12v - 230w omformer og Ipod som spiller! Bedre enn ikke noe, men det ser rimelig jalla ut og all lyden kommer bakfra! Lenke til kommentar
b-i-m-m-e Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 jeg strakk kablene fram og jeg ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå