Thatssomebaadnews Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Heisann.. I helgen var jeg ute og kjørte med min Aprilia SR50 ditech, og gikk inn på statoil i 10 minutter. Når jeg kom ut, nektet den og starte. Var først flatt batteri (for lysene døde sakte ut mens jeg prøde og starte) MEN ladet batteriet, og prøvde 3 andre, inkl. ett helt nytt et. Det hjalp ikke, for det virket ikke som den tente. Bare turna og turna. Så byttet plugg, uten hell også der. Den tenner fortsatt ikke, og den får bensin. Hva kan da være feil? Mulig det er coilen? Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Heisann.. I helgen var jeg ute og kjørte med min Aprilia SR50 ditech, og gikk inn på statoil i 10 minutter. Når jeg kom ut, nektet den og starte. Var først flatt batteri (for lysene døde sakte ut mens jeg prøde og starte) MEN ladet batteriet, og prøvde 3 andre, inkl. ett helt nytt et. Det hjalp ikke, for det virket ikke som den tente. Bare turna og turna. Så byttet plugg, uten hell også der. Den tenner fortsatt ikke, og den får bensin. Hva kan da være feil? Mulig det er coilen? Hørtes ut som Coilen som er gåen, men for å sjekke om motoren får bensin kan du skru ut pluggen, tørke den, så putte den nedi ett par ganger, Kick den ett par ganger, Skru opp igjenn å se om det er bensin på pluggen. Hvis det ikke er bensin på pluggen så kan jeg poste mere etterpå om hva du kan gjøre Jeg hadde en scooter engang jeg også, Mitt problem var at CDI boksen hadde tatt kveld, Å da gnister ikke pluggen, Prøv å sjekk det over før du evt. bestiller ny CDI boks eller Coil Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Tusen takk for svar! Den får bensin Er coilen da? Eller CDI'en? Hvordan finner jeg ut hva av det som er feil? Lenke til kommentar
RizoR Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Tusen takk for svar! Den får bensin Er coilen da? Eller CDI'en? Hvordan finner jeg ut hva av det som er feil? Mest sansynlig Coilen, Men jeg ville ladd en mekaniker se over scootern før du gjør noe med den, Det må vell være garanti på den? Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Tusen takk for svar! Den får bensin Er coilen da? Eller CDI'en? Hvordan finner jeg ut hva av det som er feil? på båtmotoren til en kompis stakk jeg bare inn multimeteret mitt i ledningene til coilen for å sjekke om der var strøm. Det bør også gå med scootern din! Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 er ikke overasket at denne har stoppa nei, er noe dritt den direkteinnasprøytningen til aprilia. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Kan du ikke bare ta ut tennpluggen, kople den til, legge den mot godset og prøve å starte? Får du ikke gnist da så er det tenninga. Lenke til kommentar
baat94 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Kan du ikke bare ta ut tennpluggen, kople den til, legge den mot godset og prøve å starte? Får du ikke gnist da så er det tenninga. og om der ikke er gnist kan man måle om det kommer strøm til coilen... om det kommer strøm til coilen, men ikke er gnist så er det nok bare å bytte coilen:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå