Gå til innhold

gratis nedlasting w7, eller kun oppgradering

Simkin

Anbefalte innlegg

Har en laptop med Vista Home Premium, som har denne avtale greia med gratis oppgradering til W7 når det kommer. slik jeg har skjønt det, oppgraderes dette over vista? kan man også laste ned w7, og installere selv? vil helst ha en fresh install.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en slik deal da Vista kom, og da sendte de meg en vista upgrade DVD (og lisens).

Måten å få en "fresh" install med den lisensen, var å installere Vista to ganger, og så slette windows.old mappen etter andre gang.

Tok jeg bare en fresh install, så ville ikke den aktivere lisensen, siden det var en oppgraderings lisens.

Regner derfor med at det samme gjelder Windows 7, så du har da trolig kun mulighet til en fresh install om du da installerer W7 to ganger.

Har ikke fått testet dette ut på W7 enda, siden det ikke finnes noen upgrade lisenser i omløp. (i alle fall har ikke jeg tilgang på dem)

Lenke til kommentar
skjønner, og hva er da forskjellen på full versionen og upgrade? om jeg velger å oppgradere til W7, så får jeg vel en fullblods version? altså Vista Home Premium -> W7 Home Premium?

Forskjellen ligger jo akkurat der du har "utfordringen" altså oppgradering krever at du har en av de "godkjente" Windows versjonene installert på forhånd.

Men fullversjonen lar deg installere Windows 7 uten at du har noe operativsystem fra før, eller lar deg formatere disken under installasjonen.

Så kan du aktivere med en gang, mens om du kun har oppgraderings platen og ønsker en ny fresh install må du installere to ganger før den godtar lisensnøkkelen.

Og jo: oppgraderer du fra Vista Home Premium via de "gratis" tilbudene, så oppgraderer du til Windows 7 Home Premium. Om du ikke betaler mellomlegget opp til Ultimate, som koster over 1.000 kroner mer.

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...