Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverksskriver, WinXP+Win98

Anbefalte innlegg

Jeg har en sentral PC med Win XP home edition samt en eldre PC med Win98. Jeg hadde planer om å bruker skriveren på XP som nettverksskriver for den andre PC'n, men har et kjempeproblem... XP-PC'n snakker med Win98 PC'n, og når jeg pinger XP fra 98 PC fungerer alt som det skal, men når jeg skal prøve å innstallere nettverksskriver på 98 PC'n, finner den ikke noen PCer i nettet... Det er til å bli gal av!

Skriveren på XP PC'n er delt.

Brannmur er avslått.

PC'ene har samme navn på arbeidsområdet, samme maske, og samme fiktive IP (168.192.0.1 [gateway, XP PC'n] og 168.192.0.3 på Win 98)

I tillegg kan jeg ikke lagre noe fra f.ex. word på WinXP PC'n direkte til Win98 PC*n (finner ikke mine nettverkssteder), så jeg må lagre lokalt, deretter åpne "mine nettverkssteder" og klippe og lime. I-R-R-I-T-E-R-E-N-D-E!

Har jeg gjort noen fundamentaliskisk umoralske koblinger eller er det bare nope jeg må leve med {siden jeg ikke dessverre er noe stødig på Linux ennå :-(}

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående det må å lagre direkte på 98 pc`en:

Del en mappe på 98 pc`en. Åpne deretter min datamaskin på XP pc`en, klikk "verktøy" og "koble til nettverkstasjon". Skriv inn (navn på 98 pc)(navn på delt mappe). Sørg for at du kobler til mappen neste gang du slår på pc`en.

Du kan prøve noe lignede med skriveren:

Åpne min datamaskin på 98. Oppe i adressefeltet skriver du (navn på XP pc)(navn på skriver)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...