Dernel Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg har nå funnet en bil som jeg har lyst til å kjøpe. Ble 17 år tidligere i september så er da et et helt år til jeg faktisk kan ta lappen. Det jeg lurer på er om det er noe måte jeg kan ha den registrert og samtidig øvelseskjøre som 17-åring? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Du kan ikke registerere en bil på seg selv før du er 18. Den må stå på foreldrene dine til du blir 18. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 og hva er vitsen med å kjøpe en bil nå og registrere den på foreldrene og må så betale omregistrering om 1 år hviss du skal ha den i ditt navn. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Og cudos til den av dere som klarer å dokumentere den påstanden. Det er mulig å registrere bil selv om man er under 18 år, men på salgsmelding må foreldre/foresatte signere i tillegg (som godkjenning). Å kjøre bilen alene derimot, er ikke lov. Dersom du skal registrere den på din mor nå, men over på deg selv senere (av f.eks forsikringsgrunner), setter du deg selv som MEDEIER på salgsmelding/vognkort - da kan bilen omregistreres gratis til deg selv senere. Endret 22. september 2009 av Marvil Lenke til kommentar
Dernel Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Takk for svar Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Går det an å utnytte disse medeier-greiene? Hvis jeg kjøper en bil som jeg VET at jeg kommer til å selge til en kamerat om 10 år, for eksempel... Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070 Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Skal ikke være noe problem... omreg koster ikke noe i slike tilfeller, du må bare sende en søknad til biltilsynet om å slippe omreg avgift. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Finnes ingen begrensninger i hvilket relasjonsforhold de to eierne må ha til hverandre. Søknad trengs ikke, en normal salgsmelding (gjerne med en notis om at dette gjelder bytte av eierskap på allerede eksisterende eiere for å unngå forvirring hos Biltilsynet) holder. Begge eiere må selvsagt signere. Endret 23. september 2009 av Marvil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå