Gå til innhold

Komm: AJ bygger filserver, brannmur og arbeidsstasjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brannurene er planlagt som cluster implementasjon. Vet ikke om det blir failover eller loadbalancing enda. I tillegg vil brannmurene være virtuelle maskiner. Software stacken er som følger:

ESXi 4.0 hypervisor med PFsense brannmur distro i cluster modus, eventuelt andre distribusjoner som Untangle er også mulig i tillegg. Jeg regner med det ikke er noe ytelsesproblem ved å kjøre 10+ brannmurer samtidig på den boksen. Det er uansett nettverksbåndbredde som i første rekke vil dra opp ytelsesbehovet og ikke antallet virtuelle brannmurer.

Brannmur cluster:

http://mirror.qubenet.net/mirror/pfsense/t...cluster-new.htm

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Dette liker vi :D

Kult at du tar deg bryet med å ta bilder og fortelle om slike oppsett! De kundene som skal ha dette blir nok fornøyde :mrgreen:

Er det raid-6 +2 stk hot spare du skal kjøre på laginrgsdelen eller?

Ser Supermicro U4 kassa er del bedre kavalitet en NORCO RPC-4220, men du betalt helt sikert noen kr mere :D

Men SAS kontrollere kjører softwareraid på sata. Miste mye IOPS der. Har byttet til Areca 1261ML.Har hatt helt anna IOPS nr.

Fikk du byttet, eller kjøpte du 1261 i tillegg?

Lenke til kommentar

Tenkte jeg måtte hilse å si takk for tipset om pfsense, har lenge slitt med en hallveis pptp-linux klient mot ngt routeren. Så nå er jeg endelig oppe med en løsning som virker stabil. Sitter på PPPoA og må derfor sette opp ngt routeren som en PPTP server, og da må jo også routeren støtte PPTP på wan siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...