anibanani Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Har to fulle eksterne harddisker med rundt 2 TB med media. De er koblet til en mac nå, og ble formatert med mac sitt filsystem da de var nye. Har fått tak i en server pc som kjører windows, og planen er å flytte harddiskene over på den. Men da må jeg vel konvertere om til NTFS. Vegrer meg litt for å gjøre dette siden det er krise om jeg mister all dataen som ligger på diskene. Er det noen som har gjort dette før eller vet hvordan man kan konvertere om filsystemet med minst mulig risiko for å miste alt som ligger på diskene? Lenke til kommentar
Varj Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 du kan neppe konvertere fra mac (ufs?) til ntfs uten å miste data, og selv om det hadde vært mulig, ville det hatt en risiko. fiks midlertidig lagring et annet sted som backup mens du oppretter filsystem på nytt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Helt krise er det ikke enda. Du kan bruke Macdrive på din windowsserver og fortsatt lese dine mac-disker.. Det er vel billigste løsning. Nestbilligste blir vel å kjøpe en ny 2Tb disk og bruke Mac'en og lese inn filene på den nye disken... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Helt krise er det ikke enda. Du kan bruke Macdrive på din windowsserver og fortsatt lese dine mac-disker.. Det er vel billigste løsning.Nestbilligste blir vel å kjøpe en ny 2Tb disk og bruke Mac'en og lese inn filene på den nye disken... Holder med en Tb-disk ettersom han hadde 2 disker fra før. Ta en om gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå