Chaos8749 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Hei! Jeg begynner å bli ganske så irritert på Lett motorsykkelen min nå. Har hatt den i 1 år og de siste 2 mnd har baklyset mitt gått 3-4 ganger. Jeg tror ikke det er noe koblingsfeil eller no fordi det er glødetråden så brenner opp eller ryker eller hva søren den gjør. Hva er problemet? Sykkelen har høy vibrasjon når den er på høyt turtall. Det er en Daelim Roadwin VJ125 2008 mod. Det er til og med skrevet en review av den og der klakte de også på vibrasjonen, men er dette grunnen til at baklyset mitt går hele tiden? Bor på bondegår så veien opp til huset er ganske så humpete... Kan dette være årsaken eller hva? Håper noen hvet svaret slik at jeg kan få fikset det fordi det begynner å irritere meg kraftig... Takker for alle svar:) Her er reviewen eller testen: http://www.klikk.no/motor/mc/article327168.ece Endret 22. september 2009 av Chaos8749 Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Viberasjon er en sannsynlig årsak. Hvis du får tak i en LED baklyspære så vil den i alle fall ikke lenger gå på grunn av viberasjon. Ole Lenke til kommentar
Cola911 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Aldri bremse mer. Lenke til kommentar
Chaos8749 Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Jeg er ikke så sikker lenger på om det er vibrasjoner... Sjiftet pære nå for 2 timer siden og har kjørt litt over 2 mil nå, og baklyset har gått igjenn... ALLEREDE! Skikkeli irriterende! Bremselyset funker fortsatt men ikke kjørlyset... Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Du har bare to alternativer hvis pæra faktisk har gått (du ser at glødetråden har røket): * Vibrasjoner * For høy spenning * Vibrasjoner løser du med en LED-pære. * For høy spenning: Er du sikker på at du setter inn pære med rett spenning i sokkelen? Da jeg kjørte sykkel (ca for hundre år siden) var det bare 6V på slike kjøretøy, men kanskje 12V har kommet nå? En 6V pære lever IKKE lenge på et 12V anlegg. Lykke til! Ole Lenke til kommentar
Chaos8749 Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Det er 12V pære:P Så blond er jeg ikke:) Men jeg kjørte innom Sigma idag etter skolen og hørte med der og de sa at det kansje var kvaliteten på pæren som var problemet. De hadde en Phillips pære eller hva det nå var og der kunne jeg se at glødetråden for kjørelys (har en for kjørelys og en for bremselys) var my tykkere en den andre pæren min som jeg kjøpte på Biltema. Så når/ viss den pæra jeg har i sykkelen nå blir ødelakt så prøver jeg Sigma sin å viss det ikke funker så er det sikkert spenningen det er noe galt med. Men Takk:D Endret 23. september 2009 av Chaos8749 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå