madammim Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg mener ikke det første spørsmålet er missvisende. En TV er en TV og beregnet for å ha i et privat hjem, mens en skjerm kan være så mangt. dersom man googler litt og faktisk LESER hva som står i artiklene man finner så ser man jo at mange av alternativene ikke kan regnes som en TV, heller ei reklametavle. I tillegg så er det bare den ene størrelsen som matcher helt noe som kan være rette svaret. Det burde være ganske enkelt å sile bort 2 av alternativene og bare sitte igjen med 1 svar. Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Helt enig. Eneste grunnen til at så mange ikke vil at det første spørsmålet skal telle er fordi en har googlet "world's largest TV", og lest første treffet ukritisk. Og i etterkant innser at de har svart feil. Om en faktisk var så veldig i tvil så spør en før en sender inn svaret, ikke klager når man vet at svaret er feil i ettertid! Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 pro_odeh Jeg vet nå at jeg svarte feil på det første spørsmålet. Jeg vet også at det er liten vits å klage på den avgjørelsen som tas av menneskene bak konkurransen. Jeg vet også at det første spørsmålet er misvisende. Blir spørsmålet fjernet er det fint. Blir det ikke fjernet så godtar jeg selvsagt det uten krangel eller syting. Men når man gjerne vil redde plassen sin i konkurransen så må det være lov å nevne det. Et av problemene er at det finnes kommersielle tv'er til salgs i dag som er større en det største alternativet. Denne tv'en utgår når man legger til krav om 1080p. Krav som ikke var der i utgangspunktet. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg (og sikkert mange andre) kom frem til det jeg mener er rett svar uten å ha lest denne tråden. Syntes først spørsmålet var litt vanskelig, men etter å ha lest hva som skrives om flere av skjermene som noen omtaler som et TV så var det ganske klart at disse ikke er det. Synes det er litt dumt at redaksjonen kommer med opplysninger i ettertid om et "krav" om full HD. Tror det de egentlig mener er å hinte om at en del av disse monsterskjermene slettes ikke er ment som en TV nettopp på grunn av en lav oppløsning som gjør de uengnet for formålet (skjermene ble laget for et annet marked) Lenke til kommentar
_Brukernavn_ Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Et av problemene er at det finnes kommersielle tv'er til salgs i dag som er større en det største alternativet. Denne tv'en utgår når man legger til krav om 1080p. Krav som ikke var der i utgangspunktet. Kunne du henvist til denne TV'en? Jeg har sett mange forslag på større skjermer og LED-sammensetninger i tråden så langt, men ikke TV'er. Lenke til kommentar
baoka90 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg mener at man ikke skal droppe spørsmål 1. fordi. For det første så har man lang tid på å finne det riktige svaret og for det andre så må man spørre først og deretter svare. Det at dere ikke har svart riktig er deres feil, men det er andre her som har svart riktig. For det tredje så skal det ikke være "bare,bare" det å vinne en tv. Dvs. at det ikke skal være lett å vinne en TV. Har man svart feil så vil bare sjangsen øke til de som har svart riktig. Man kan ikke forvente å vinne en TV, hvis man ikke kan svare på 5 simple spørsmål. Lenke til kommentar
Martin HaTh Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg synes man skal droppe spm. 1 fordi jeg ikke aner hva svaret er, eller hva jeg svarte. Et enkelt søk på google gir meg at i 2007 var det en TV som var 205", men i 2008 kom en 150" som flere kilder hevder er verdens største.. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det første sprøsmålet er dårlig formulert, det er derfor det burde fjenes. Hadde kriteriene stått tydelig, så hadde jeg ikke brydd meg. Men det skal ikke være nødvendig på å først spørre for å oppklare spørsmålet for å så finne svaret. Jeg fant vel treff som passet til alle alternativene.. Men uansett, sjangsen per person øker trolig ikke med så mye hvis dette spml blir fjernet.. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg synes man skal droppe spm. 1 fordi jeg ikke aner hva svaret er, eller hva jeg svarte. Et enkelt søk på google gir meg at i 2007 var det en TV som var 205", men i 2008 kom en 150" som flere kilder hevder er verdens største.. Vel, den 205" du refererer til var vel strengt tatt ikke et av alternativene, så den kan det jo ikke være. Den er vel heller ikke laget og solgt som en TV, så vidt jeg har forstått (selv om pr-folk prøvde seg på en "spansk en" i forbindelse med ei messe/lanseringen). Søk og les, så kommer nok det rette svaret ganske tydelig frem Skal ikke være helt lett når det er konkuranse med en ettertraktet premie, er nå min mening. Mange (inkludert meg) som har brukt lang tid på å sile ut (forhåpentligvis) rette svaret på denne oppgaven. De andre spørsmålene var det jo veldig enkelt å finne svaret på i løpet av sekunder. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Rimelig spent nå ja Sitter og refreser tek.no hvert 5 min Bra konkurranse! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jepp, ser nå at vi er en dag over tiden.. hva pønskes på? Lenke til kommentar
Myst Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Siste oppdatering var i dag 09:39. Burde vel ikke ta så lang tid å trekke ut en vinner og publisere den? Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Klag nå ikke De må jo sikkert finne ut hvem som har rett på alle svarene. Så må de bestemme seg for en vinner Lenke til kommentar
Howard Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 Hei - vinneren er kåret - artikkelen kommer på nett om KORT tid! Vi har forresten valgt å utelate spørsmål 1 ved trekningen - rett og slett fordi vi ser at dette spørsmålet ikke var klart nok. Det beklager vi! Vi burde ha lært - men får bare komme sterkere og mer korrekt tilbake om ikke lenge. For flere konkurranser skal det definitivt bli! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 ohhh! Gleder meg! Husker ikke hva jeg svarte en gang :/ Meen, sjangsen er ikke stor anyway, så håpet er ikke stort. Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Er forberedt på og ikke vinne nei Men livet blir fort kjedelig om man ikke er spent Noe kribling må man da ha Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Joda, spenning er gøy! Men noen ting har litt for små sjangser.. Spesielt når det gjelder flaks, da ligger jeg dårlig an. Hadde det bare hatt noe med prestasjoner å gjøre ^^ Neei, jeg er heller spent på om jeg finner meg noe fint natt til søndag! ;D Lenke til kommentar
MrNilsen1986 Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Haha! Flaks har aldri jeg hatt noe av nei. Heller uflaks. Men en gang må da hellet snu Lenke til kommentar
Myst Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Nå har ikke dette noe med flaks å gjøre da. Sjansen er riktignok lite, men spenningen er også like bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg