Spetsnaz Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 (endret) Det eneste vi kan sette fingeren på i Hurtigvalg er at det er Ask som av en eller annen merkelig grunn er definert som standardsøkemotor der. Kan det tenkes, kan det tenkes, jeg spør igjen; kan det tenkes, at Ask betaler mest for å få referert søk gjennom sin søkemotor? Desktopversjonen av Opera er jo ikke i stor grad bundlet, så det er vel her inntektstrømmen kommer fra? Av en eller annen merkelig grunn har ikke artikkelforfatteren undersøkt dette. Det er forresten heller ikke særlig vanskelig å endre på denne atferden. ELLERS: Jeg synes helt klart at Opera bør legge inn tillegsfunksjonene sine som plugins, som voice. (Som mest underlige eksempel på ting som følger med, _IR-styring_ kan vel ikke hevdes å være en betydelig del av å lese websider?) Da widgets kom trodde jeg det var noe som skulle bli brukt for å implementere 3dje-parts plugins og dem som allerede er der på en plass. På en ny-installasjon av Opera bruker jeg like lang tid på å bli kvitt plugins som jeg ikke bruker som på å installere dem jeg trenger på FF. Denne prosessen, og en del av tilpasningen er unødvendig teknisk. Det gjør ikke meg noe, men vitner om mangel på helhet, og det er til dels spredt ut over flere plasser. Det har blitt bedre i det siste, mtp. flere ting i GUI. Endret 26. september 2009 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 ELLERS: Jeg synes helt klart at Opera bør legge inn tillegsfunksjonene sine som plugins, som voice. Det er ikke nødvendig siden all ekstrafunksjonalitet er skjult eller skrudd av til du faktisk bruker det. (Som mest underlige eksempel på ting som følger med, _IR-styring_ kan vel ikke hevdes å være en betydelig del av å lese websider?) IR-styring? Hva mener du? Da widgets kom trodde jeg det var noe som skulle bli brukt for å implementere 3dje-parts plugins og dem som allerede er der på en plass. Widgets er egne programmer, ikke tillegg til browseren. På en ny-installasjon av Opera bruker jeg like lang tid på å bli kvitt plugins som jeg ikke bruker som på å installere dem jeg trenger på FF. Hvilke "plugins" da? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 (endret) Voice er fint sånnsett, samt gestures. "-nolirc" fra --help turn off support for infrared control support "-nomail" Mail, RSS og IRC i en smell. Av med torrent client enable i about:config Sistnevnte er dog mer oversiktlig, men ikke så omfattende som FF sin. Endret 28. september 2009 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. september 2009 Del Skrevet 28. september 2009 Det er poengløst å gå rundt og skru av slikt, da det allerede er skrudd av som standard når du installerer Opera. Det aktiveres ikke før du bruker det. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Poenget med å skru det av er at jeg ikke kommer til å bruke det, ei heller vil jeg ha forespørsler eller finne meg til rette med det opera antar er best for meg. Det jeg etterspør er en måte å oppnå det jeg vil på en enklere måte. Dette er på ingen måte i konflikt med at ting er skrudd enten av eller på som standard, eller når de skrur seg på. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Sistnevnte er dog mer oversiktlig, men ikke så omfattende som FF sin.Ser du bort fra alle strengene som utvidelsene til Fx legger i about:config, så kan jeg ikke se at Fx sin config side er mer omfattende enn Opera sin, de har dessuten ulike ting der. Operas operaprefs.ini synes jeg også er betydelig mer oversiktlig enn prefs.js hvis man ønsker å redigere prefs filene direkte. http://www.opera.com/support/usingopera/operaini/ http://kb.mozillazine.org/Firefox_:_FAQs_:...:config_Entries Endret 29. september 2009 av mandela Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Poenget med å skru det av er at jeg ikke kommer til å bruke det, ei heller vil jeg ha forespørsler eller finne meg til rette med det opera antar er best for meg. Opera antar ingenting. Derfor spør den. Og du kan enkelt sette den til å bruke noe annet. Å skru det av gjør nøyakig 0% nytte, da dette tar lenger tid å knote rundt i opera:config og slikt enn å bare klikke "bruk dette andre programmet" i en dialogboks. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Enklere å bruke [ctrl+l] Får ikke det til å funke her. Jeg bruker bare "h", men da må du kanskje ha aktivert single-key shortcuts. Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Enklere å bruke [ctrl+l] Får ikke det til å funke her. Jeg bruker bare "h", men da må du kanskje ha aktivert single-key shortcuts. ctrl+L, ikke ctrl+I, bare så det er klart. Lenke til kommentar
tjotr Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Noe jeg savner med Opera, er muligheten for å få opp ord jeg har skrevet tidligere. F.eks: Eks.bmp I Firefox kommer dette fulle navnet opp hvis jeg bare skriver Ola... Noen om har peiling på dette, eller finnes det plugins elns ? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Den "husk historie skrevet" tingen du refferer til er noe av det værste jeg hvet. Legg til litt i "skjemaer", og legg til "notater" for alt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå