Gå til innhold

[Løst]Telio , plikt til å varsle prisendringer ?


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Kona har et telio mini abn som hun bruker når hun ringer venner og familie i thailand.

Vi har hatt dette siden desember ifjor, og når vi inngikk dette abn var det gratis å ringe fasttelefon og mobil i thailand.

 

Så frem til denne måndene har vi fått en regning på 159 kr i abn avgift.

Men nå har regningen for august kommet, og her er det en del samtaler som er gratis som før, og samt i underkant av 3000 kr for telefonsamtaler i utland Gruppe 5.

 

Tok en telefon kundesenter telio for sjekke dette opp, og de kunne da fortelle at fra 15.August hadde de skrudd opp prisen på Mobil , derblandt til thailand fra kr 0 til kr 8,54 pr min. Da jeg hadde vært inne på websiden noen dager tidligere, sto taksten fortsatt til kr 0. Ved spørsmål om dette fikk jeg vite at det var så kort tid siden de ble innført at det ikke var blitt oppdatert ennå på sidene (Er oppdatert nå.)

 

Jeg kan forsåvitt akseptere det, men er de ikke pliktig til å informere eksisterende kunder om en så vesentlig endring i abn ?

 

Står ingen informasjon på sidene dems (Som jeg har funnet, foruten i oppdatert takstliste nå). Vi har ikke fått noe informajon pr e-post eller post i forkant.

 

Har spurt telio pr e-post om dette per e-post, men uten noe respons.

 

 

Noen i samme situasjon , eller som har kunnskap om faget ?

 

Jeg sendte i helgen e-post til Sveafinans som fakturere for telio om at jeg bestrider kravet, og bedt om dokumentasjon på hva som er fakturert og på hvilket grunnlag. Heller ikke noe respons derfra. Men det kommer nok.

 

Hvis jeg tar feil , har jeg ikke noe problem med å betale regningen. Men jeg ønsker å være sikker på at det stemmer først.

 

7 Priser

 

Pris på Tjenesten fremgår av Telio Telecoms til enhver tid gjeldende prisliste. Prisene er tilgjengelig på www.telio.no.

 

Telio Telecom har rett til å regulere pris for Tjenesten med 1 måneds varsel. Meddelelse på faktura, eller særskilt melding pr. e-post, med opplysning om ny pris for Tjenesten gjelder som skriftlig underretning om prisendring. Kundens bruk av Tjenesten etter at prisendringen er trådt i kraft, anses som aksept av ny pris.

 

Prisendringer til gunst for Kunden vil ikke bli gjenstand for egen varsling, men bli gjort tilgjengelig på www.telio.no.

 

Slik jeg ser det, har vi ikke fått noe varsel. Står ingenting om dette på fakturaen for juli (Mottatt 20 August), har ikke fått e-post eller brev som omhandler dette.

Endret av Arcus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du sjekket forrige faktura, de sender det på baksiden av fakturaen.

 

Det er det som er korrekt, med mindre det står i en firkantet boks et eller annet sted på fakturaen

 

Ikke bra nok....

Send en sms og mail i tillegg, når det er snakk om så drastiske endringer.

Forstår hvor Telio henter pengene nå om dagen i fra :p

Lenke til kommentar

Jeg viste at Telio var gratis til fast tlf enkelte steder i verden, men de kan neppe gå med overskudd når deres kunder ringer gratis til mobil tlf i utlandet.

 

Foreldrene mine har Telio, og de har fra dag en (ca 5-6 år siden) fått beskjed om hvilke land det koster å ringe til, og at samtaler til mobbv koster, også en av grunnene de sperret samtaler til mobb etterhvert :p

 

Edit: Jeg sitter med godt inntrykk av Telio sin support, har ikke noe vondt å si om den.

Endret av Shibiz
Lenke til kommentar
Jeg viste at Telio var gratis til fast tlf enkelte steder i verden, men de kan neppe gå med overskudd når deres kunder ringer gratis til mobil tlf i utlandet.

 

Foreldrene mine har Telio, og de har fra dag en (ca 5-6 år siden) fått beskjed om hvilke land det koster å ringe til, og at samtaler til mobbv koster, også en av grunnene de sperret samtaler til mobb etterhvert :p

 

Edit: Jeg sitter med godt inntrykk av Telio sin support, har ikke noe vondt å si om den.

 

Problemet i denne tråden er ikke at Telio er billige, poenget med denne tråden er at Telio har gjort en prisendring uten å informere kunden tilstrekkelig. Og min kommentar i forrige post var litt sakrastisk :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ok, meget mulig at jeg har sett feil på prislisten og at telio ikke har hatt rutinene sine i orden. Men både jeg og fruen er overbevist om at det sto kr0 på mobil også når vi gikk over lebera til telio for 11 mnd siden. Hvis ikke har vi fortsatt benyttet lebera.

 

Uansett, for min del har jeg hatt en dialog med telio og vi har blitt enige om å møtes på halvveien for tiden fra de har begynt å fakturere frem til vi ble oppmerksom på det (1,5 mnd).

 

Jeg er fornøyd med det, og er nå oppmerksom på reel kostnad. Telio var fair med oss, så saken er løst for meg.

Lenke til kommentar
Ok, meget mulig at jeg har sett feil på prislisten og at telio ikke har hatt rutinene sine i orden. Men både jeg og fruen er overbevist om at det sto kr0 på mobil også når vi gikk over lebera til telio for 11 mnd siden. Hvis ikke har vi fortsatt benyttet lebera.

 

Uansett, for min del har jeg hatt en dialog med telio og vi har blitt enige om å møtes på halvveien for tiden fra de har begynt å fakturere frem til vi ble oppmerksom på det (1,5 mnd).

 

Jeg er fornøyd med det, og er nå oppmerksom på reel kostnad. Telio var fair med oss, så saken er løst for meg.

Jøss. Kan jeg få spørre hvem du snakket/mailet med?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...