Arcus Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Hei ! Kona har et telio mini abn som hun bruker når hun ringer venner og familie i thailand. Vi har hatt dette siden desember ifjor, og når vi inngikk dette abn var det gratis å ringe fasttelefon og mobil i thailand. Så frem til denne måndene har vi fått en regning på 159 kr i abn avgift. Men nå har regningen for august kommet, og her er det en del samtaler som er gratis som før, og samt i underkant av 3000 kr for telefonsamtaler i utland Gruppe 5. Tok en telefon kundesenter telio for sjekke dette opp, og de kunne da fortelle at fra 15.August hadde de skrudd opp prisen på Mobil , derblandt til thailand fra kr 0 til kr 8,54 pr min. Da jeg hadde vært inne på websiden noen dager tidligere, sto taksten fortsatt til kr 0. Ved spørsmål om dette fikk jeg vite at det var så kort tid siden de ble innført at det ikke var blitt oppdatert ennå på sidene (Er oppdatert nå.) Jeg kan forsåvitt akseptere det, men er de ikke pliktig til å informere eksisterende kunder om en så vesentlig endring i abn ? Står ingen informasjon på sidene dems (Som jeg har funnet, foruten i oppdatert takstliste nå). Vi har ikke fått noe informajon pr e-post eller post i forkant. Har spurt telio pr e-post om dette per e-post, men uten noe respons. Noen i samme situasjon , eller som har kunnskap om faget ? Jeg sendte i helgen e-post til Sveafinans som fakturere for telio om at jeg bestrider kravet, og bedt om dokumentasjon på hva som er fakturert og på hvilket grunnlag. Heller ikke noe respons derfra. Men det kommer nok. Hvis jeg tar feil , har jeg ikke noe problem med å betale regningen. Men jeg ønsker å være sikker på at det stemmer først. 7 Priser Pris på Tjenesten fremgår av Telio Telecoms til enhver tid gjeldende prisliste. Prisene er tilgjengelig på www.telio.no. Telio Telecom har rett til å regulere pris for Tjenesten med 1 måneds varsel. Meddelelse på faktura, eller særskilt melding pr. e-post, med opplysning om ny pris for Tjenesten gjelder som skriftlig underretning om prisendring. Kundens bruk av Tjenesten etter at prisendringen er trådt i kraft, anses som aksept av ny pris. Prisendringer til gunst for Kunden vil ikke bli gjenstand for egen varsling, men bli gjort tilgjengelig på www.telio.no. Slik jeg ser det, har vi ikke fått noe varsel. Står ingenting om dette på fakturaen for juli (Mottatt 20 August), har ikke fått e-post eller brev som omhandler dette. Endret 22. september 2009 av Arcus Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 dette mener jeg se absolutt må fortelle deg som kunde om! det er jo derfor man får sms om ringepriser når man krysser grensa til Sverige Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Prisendring som ikke går til din fordel krever 1 mnd varsel ja. Slik at du har muligheten for å si tjenesten. Har du sjekket forrige faktura, hender de sender det som et vedlegg evt på baksiden av fakturaen. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Telio har plikt til å varsle deg som kunde. Telio er generelt dårlige på å fakturere riktig.. Lenke til kommentar
Youcef Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Har du sjekket forrige faktura, de sender det på baksiden av fakturaen. Det er det som er korrekt, med mindre det står i en firkantet boks et eller annet sted på fakturaen Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Har du sjekket forrige faktura, de sender det på baksiden av fakturaen. Det er det som er korrekt, med mindre det står i en firkantet boks et eller annet sted på fakturaen Ikke bra nok.... Send en sms og mail i tillegg, når det er snakk om så drastiske endringer. Forstår hvor Telio henter pengene nå om dagen i fra Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Jeg viste at Telio var gratis til fast tlf enkelte steder i verden, men de kan neppe gå med overskudd når deres kunder ringer gratis til mobil tlf i utlandet. Foreldrene mine har Telio, og de har fra dag en (ca 5-6 år siden) fått beskjed om hvilke land det koster å ringe til, og at samtaler til mobbv koster, også en av grunnene de sperret samtaler til mobb etterhvert Edit: Jeg sitter med godt inntrykk av Telio sin support, har ikke noe vondt å si om den. Endret 22. september 2009 av Shibiz Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg viste at Telio var gratis til fast tlf enkelte steder i verden, men de kan neppe gå med overskudd når deres kunder ringer gratis til mobil tlf i utlandet. Foreldrene mine har Telio, og de har fra dag en (ca 5-6 år siden) fått beskjed om hvilke land det koster å ringe til, og at samtaler til mobbv koster, også en av grunnene de sperret samtaler til mobb etterhvert Edit: Jeg sitter med godt inntrykk av Telio sin support, har ikke noe vondt å si om den. Problemet i denne tråden er ikke at Telio er billige, poenget med denne tråden er at Telio har gjort en prisendring uten å informere kunden tilstrekkelig. Og min kommentar i forrige post var litt sakrastisk Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Jeg jobbet på Telio en gang i tiden og jeg mener å huske at vi pleide sende sånt på fakturaen, men det var også noen endringer som ble sendt på SMS etterhvert. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Telio har fakturert alle kundene feil (0kr i stedet for 8,54kr) fram til August. Prislisten har stått på 8,54 så lenge jeg kan huske. Lenke til kommentar
kjensen Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Telio har fakturert alle kundene feil (0kr i stedet for 8,54kr) fram til August. Prislisten har stått på 8,54 så lenge jeg kan huske. Sjekket tilbake til 20. Februar 2008 og det stemmer det du skriver her. Der står prisen til 8.54 på prislisten deres. Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 9. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2009 Ok, meget mulig at jeg har sett feil på prislisten og at telio ikke har hatt rutinene sine i orden. Men både jeg og fruen er overbevist om at det sto kr0 på mobil også når vi gikk over lebera til telio for 11 mnd siden. Hvis ikke har vi fortsatt benyttet lebera. Uansett, for min del har jeg hatt en dialog med telio og vi har blitt enige om å møtes på halvveien for tiden fra de har begynt å fakturere frem til vi ble oppmerksom på det (1,5 mnd). Jeg er fornøyd med det, og er nå oppmerksom på reel kostnad. Telio var fair med oss, så saken er løst for meg. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ok, meget mulig at jeg har sett feil på prislisten og at telio ikke har hatt rutinene sine i orden. Men både jeg og fruen er overbevist om at det sto kr0 på mobil også når vi gikk over lebera til telio for 11 mnd siden. Hvis ikke har vi fortsatt benyttet lebera. Uansett, for min del har jeg hatt en dialog med telio og vi har blitt enige om å møtes på halvveien for tiden fra de har begynt å fakturere frem til vi ble oppmerksom på det (1,5 mnd). Jeg er fornøyd med det, og er nå oppmerksom på reel kostnad. Telio var fair med oss, så saken er løst for meg. Jøss. Kan jeg få spørre hvem du snakket/mailet med? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå