Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det en bra ting å bli kalt søt av en jente?

Anbefalte innlegg

du kan si det slik at hvis en jente sier at en person er søt, så er det fordi hun ikke vil spytte ut ordene deilig, fin eller kjekk ;)...Med andre ord betyr det at hun er tiltrukket av deg. skjønner ikke hvordan folk klarer å tolke ordet søt til noe annet...

http://no.wiktionary.org/wiki/søt

seriøst folkens. synes jenten at du er grei, så kaller hun deg grei! er det noen som sier det til deg, da er de tiltrukket. Så handler du ut fra det. Og hvis hun da presiserer at hun mente noe annet, så ber du hun slå opp i en ordbok og lære seg hva det betyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den metoden der er dog urgammel, 'Step_up'. I dag brukes utrolig mange ord i en annen forstand enn hvordan ordene er definert i ordboka.

Ang. grei, så kommer det an på uttalen og konteksten. For eksempel:

Jente 1: Hva syns du om han?

Jente 2: Han er (helt) grei.

Med andre ord er han OK. Det duger, for det betyr at han har en sjanse. Men det kunne vært bedre også.

Eller så kan hun mene at han er grei som i snill. Det er flott å bli sett på som snill, men også her kommer det anpå hva hun legger bak det. Jeg kjenner til flere tilfeller der en gutt har vært grei som i snill, uten at det betydde noe mer enn at hun var interessert i han som en venn.

Det samme gjelder for søt, men det er uansett et bra ord med en positiv ladning. Mange jenter som anser gutter de er tiltrukket av for å være søte, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar

har tenkt på det du skriver ja, men får det ikke helt til å stemme at man mener noe annet.

f.eks så synes man ikke en stygg jente er søt...de to eneste måtene jeg kan få ordet søt til å bety noe annet er hvis en person er out of your league, eller hvis en jente synes en gutt er søt, uten at man tenker på de to som kjærester (merk:her sier hun ikke at de ikke kan bli mer enn venner, hun sier bare at han er søt).

ps:sier hun det til venner så synes hun at du er pen, sier hun det til deg, så er hun interessert ;)

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Jeg har opplevd å bli kalt søt flere ganger, også av jenter som er opptatt, men jeg har også opplevd at jenta har tatt det tilbake etterpå. Snodig.

I forrige uke ble jeg fortalt av ei jente i klassen at jeg var søt på et bilde fra da jeg var 10 år gammel. Hun synes ikke jeg har forandret meg noe av utseende, så da er jeg underforstått søt fortsatt. Hun sa også at jeg ser ut som en tømmerhugger i dag. Jeg trodde at tømmerhuggere skulle være store og barske. Men jeg er altså en søt tømmerhugger?

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Trodde det jeg óg. Søte er liksom mer... teddybjørner og sånn.

Delvis enig i konklusjonen din, Step_up. Hun behøver ikke nødvendigvis å være direkte interessert, men at ordet blir brukt som en måte å gi et slags signalement på at du ikke er så aller verst. Forøvrig kjenner jeg til at ordet blir brukt i svært mange forskjellige sammenhenger.

En av de tar jeg i tråden om samme tema i seksualforumet. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...