Ratatos Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Hei, Eg helder på å sette opp ein server. Einaste tingen eg ikkje får til er Group Policy. Eg har allerede opprettet brukere og grupper. Eg har laget ein OU --> Properties --> Group Policy --> New --> Edit. Her inne legger eg inn noken regler for User configuration. Når eg har laget dei reglene, så legger eg inn ein bruker under denne OU'en. Problemet er da at endringene eg gjør ikkje gjelder for brukeren når eg logge inn. Eg har også prøvd å lage group policy direkte på domenet, men samme problem skjer. Uansett kva eg gjere så gjelder ikkje desse policy'ene eg lager for brukerene. Bruker forresten Windows Server 2003 Standard R2 Kva er det eg gjer feil? Endret 22. september 2009 av Ratatos Lenke til kommentar
PinguShow Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Tar av og til noko tid før ein policy gjer seg gjeldande. Du kan prøve å tvinge oppdatering av policyane ved å kjøyre gpupdate og sjå om det hjelper. Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Det er vel snakk om inntil 3 restarts før en ny policy trer i kraft. Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 Aldri hørt snakk om 3 restarts før det tres i kraft... men det må nok til en restart på klient siden før endringene skjer. Last ned Group Policu Management Console (GPMC). Gir mye bedre oversikt over GPO. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 gpupdate gjør vel det meste ? Lenke til kommentar
enden Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 gpupdate gjør vel det meste ?Som regel, men ikke alltid. Spesielt er det GPO-er som styrer logon-relaterte ting som tar litt tid å sette i verk. Lenke til kommentar
NinjaDaniel Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Test ut 'gpupdate /force /boot' på klienten. Evt. så finnes det verktøy som følger med GPMC som du kan bruke for å teste om gpo kjører riktig på klienter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå