Gå til innhold

har jeg sjans til å komme inn på medisin?

mr-niceguy

Anbefalte innlegg

ok her er greia jeg går på fjerde året på vgs. altså jeg har tatt opp i gjen 3 fag (matte s2, kjemi2 og biologi1)

jeg har ikke peiling på hvordan man regner ut hvor mange poing man har så om noen kunne gjøre det for meg ville det vart veldig snilt.

1 vgs fikk jeg karakteren 5 i geografi,naurfag,samfunssfag, matte altså de fagene som skal stå i vitnemålet når jeg er ferdig med vgs.

2 vgs hadde realfag som tilvalgs fag fikk karakteren 4 i fysikk1 5 i matte s1 og 3 i kjemi1 og 4 engelsk muntlig og 2 i engelsk skriftlig. så det jeg har bestemt er da ta engelsk skriftelig som privatisk og få 4 i det eller høyre.

3 vgs verste året noensinne høyste karakter "3" så det jeg har tenkt er da ta opp i gjen norsk både muntlig og skriftelig gym, religion og etikk og historie som privatist. karakteren jeg satser på er da 4 i norsk og 5 i de andre.

så hva skjedde i tredje året. jeg falt ut mista motivasjonen. planen var egentlig at jeg skulle ta hele tredje året på nytt men fikk ikke plass så måtte bare ta de fagene som jeg kunne ta på skolen, altså kunne ikke ta de opligatoriske fagene men det er ikke et problem unntatt norsken da siden den er vanskeligs.

jeg vil studere siv.ing eller medisin. men jeg prioterer medisin så det jeg lurer på er da har jeg noen sjans til å komme inn på medisin f.eks i oslo universitet?

jeg bor i oslo området og vil bo hjemme mens jeg studerer så jeg lurer på om oslo tilbyr ingeniør utdanning?

Endret av dahir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor du skal inn men siste årene har snittet vært opp til 7,x

Dvs 6 i alle fag+ flere fag med 6 i disse også.

Kjenner noen som måtte gå på VGS i 5 år for å ta nok fag/få topp karakter i fagene og de kom ikke inn.

Nå kan du se snittet på SO , og hvordan det er der du vil inn.

Fra VG 2009

Medisinstudiet i Oslo topper lista, med 68,0 poeng som minstekrav for å komme inn.

VG Nett følger

Lavest poengkrav for medisinstudiet har Universitetet i Tromsø, med 65,5 poeng.

DVS får du 6 i alle fag kommer du ikke inn, da må det regnes med alderspoeng, førstegangstjeneste osv.

Lenke til kommentar
ok her er greia jeg går på fjerde året på vgs. altså jeg har tatt opp i gjen 3 fag (matte s2, kjemi2 og biologi1)

jeg har ikke peiling på hvordan man regner ut hvor mange poing man har så om noen kunne gjøre det for meg ville det vart veldig snilt.

1 vgs fikk jeg karakteren 5 i geografi,naurfag,samfunssfag, matte altså de fagene som skal stå i vitnemålet når jeg er ferdig med vgs.

2 vgs hadde realfag som tilvalgs fag fikk karakteren 4 i fysikk1 5 i matte s1 og 3 i kjemi1 og 4 engelsk muntlig og 2 i engelsk skriftlig. så det jeg har bestemt er da ta engelsk skriftelig som privatisk og få 4 i det eller høyre.

3 vgs verste året noensinne høyste karakter "3" så det jeg har tenkt er da ta opp i gjen norsk både muntlig og skriftelig gym, religion og etikk og historie som privatist. karakteren jeg satser på er da 4 i norsk og 5 i de andre.

så hva skjedde i tredje året. jeg falt ut mista motivasjonen. planen var egentlig at jeg skulle ta hele tredje året på nytt men fikk ikke plass så måtte bare ta de fagene som jeg kunne ta på skolen, altså kunne ikke ta de opligatoriske fagene men det er ikke et problem unntatt norsken da siden den er vanskeligs.

jeg vil studere siv.ing eller medisin. men jeg prioterer medisin så det jeg lurer på er da har jeg noen sjans til å komme inn på medisin f.eks i oslo universitet?

jeg bor i oslo området og vil bo hjemme mens jeg studerer så jeg lurer på om oslo tilbyr ingeniør utdanning?

Medisin er det bare å gi opp, men det finnes vel flere alternativ blant ingeinørutdannelsene. Kanskje spesielt høgskole ingeniørutdannelsene.

Lenke til kommentar

ok siden jeg ikke har noen seksere så glemmer jeg medisin!!

var foreldrene mine som ville at jeg skulle studere det! det jeg liker er egentlig sånn kretskort og greier så av den grunn satser jeg på ingeniør! men jeg hørte at i oslo universite så må du legge sammen fag selv vis du vil studere ingeniør f.eks.

i folhold til NTNU eller høgskoler, men innen ingeniør vil jeg ta ølje, vis ikke kunne jeg tenke meg å bli sivil ingeniør. eller bioingeniør!

jeg vil studere i nærheten av oslo vil ikke flytte hjemme fra om jeg kan studere i nærheten.

tror dere at jeg kan komme inn på oslo universitet for å studere ingeniør, og høgskolen i oslo.

Lenke til kommentar
var foreldrene mine som ville at jeg skulle studere det!

Øh, det bør vel ikke de ha noe med?

Egentlig ikke,men det var litt slik i min familie også.Ifølge admiralen (aka pappa) finnes det kun 4 utdannelser og de er som følger; Siv.ing,siv.øk,juss eller medisin. Jeg valgte juss,men det var et studium jeg selv hadde lyst til å prøve meg på.

Tilbake til topic:

Finnes som nevnt flere steder enn bare lille Norge som tilbyr medisin utdannelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...