kristoao Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 PC'n fryser dersom jeg bruker mer enn 1 RAM brikke. dette skjer etter 5min-->3-4 timer. Alt fryser og jeg må kutte strømmen. Jeg har testet med mine 4 brikker (2GB) i forskjellige varianter, 2-3 og 4 brikker, og testet med de forskjellige brikkene sammen, men den fryser uansett dersom jeg bruker mer enn 1 brikke. Sendte da inn hovedkortet, fikk det i retur med beskjed om at det var testet OK. Hva kan da være feilen? HK: MSI K9AG NEO2-Digital, AMD 690G+SB600, RAM: 2X(Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's) (4X2GB=Gb) os: win xp 64bit(også testet win 7, 64 bit. Lenke til kommentar
War Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Har de rett volt i bios? NB rett volt? Har du memtestet brikkene? Lenke til kommentar
kristoao Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Har de rett volt i bios? NB rett volt?Har du memtestet brikkene? Jeg skal sjekke dette når jeg får kortet returnert. Forøvrig skrev komplett dette: "MSI K9AG NEO2-Digital hovedkort er testet OK i henhold til feilmelding. Sendes tilbake. Opplevde ingen problemer ved bruk av flere minnebrikker. Testet OK med BurnInTest i 15 timer, GoldMemory i 71 timer og 3dMark06, testrapporter vedlagt." Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Høres rart ut dette, et "skudd i blinde"; Har du flash'et til nyeste versjon av BIOS'en på hovedkortet ? Jeg hadde, som en siste desperat utvei, forsøkt med minnebrikker fra en annen fabrikant. Det har skjedd før at noen hovedkort misliker en gitt type brikker, uten at jeg vet noe om dette i ditt tilfelle. AMD pleier å være snillere enn Intel sånn sett siden AMD har hatt minnekontroller på cpu ganske lenge. (Sjekk evt. på nettet om noen har kjørt samme cpu/hk/minne kombo som deg og hvilke erfaringer de har gjort) Feil ved bruk av flere minnebrikker har jeg ellers bare vært borti under klokking av cpu/ram (det er som regel lettere å klokke med færre brikker). Du kan også prøve å klokke cpu litt ned (underklokke) for å teste om du har fått en cpu som ligger på grensa allerede ved standardklokk (eller sette standardinstillnger om du har den klokket opp nå). Endret 22. september 2009 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
siindre Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Som nevnt over meg kan du poste hvilken volt brikkene kjører på (det finner du i bios eller med programmet CPUz) kan høres ut som brikkene dine ikke får nok strøm. Hvis det ikke funker å skru opp volten og siden hovedkortet fungerer 100% må man nesten dra slutningen at rambrikkene er defekte. Funker det med alle rambrikkene? (1 om gangen altså) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå