Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - d0ppler - 105mm f/2.8 macro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk igjen for alle flotte kommentarer!

arela : bra låtvalg! :thumbup:

jonas : spoilern viser deg hvilke to bilder som ble brukt for å lage escherlegoen.

post-31023-1255292105_thumb.jpg

post-31023-1255292127_thumb.jpg

I dag ble det en fantastisk morgentur på Bygdøy, og her finner vi virkelig spreke farger for tiden.

Søndag 11. oktober

post-31023-1255292227_thumb.jpg

Fall is my favorite season in Los Angeles, watching the birds change color and fall from the trees. ~David Letterman

1/500 sek, f/2.8, ISO 200

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar

Bildet ble tatt 10:37, så det er jo ikke akkurat veldig tidlig. Men det første bildet fra denne turen ble tatt litt over 9.

Etterbehandlingen er blitt gjort i Color Efex Pro, en "tonal contrast" som komprimerer de mørke og lyse områdene, en slags HDR-feel om du vil. Dernest har jeg justert litt på HSL-sliderne i Lightroom.

Lenke til kommentar

Tenker du på Chucky wanna play-Chucky? ;)

I dag har jeg gått hele 2 (to) meter foran huset mitt og fotografert en rhododendron min samboer har plantet i hagen.

Mandag 12. oktober

post-31023-1255375257_thumb.jpg

Du skal sjå deg for og akte, alt som flyg og spring og gror. ~Einar Skjæråsen

1/50 sek, f/14, ISO 100

Endret av d0ppler
Lenke til kommentar
I dag har jeg gått hele 2 (to) meter foran huset mitt og fotografert en rhododendron min samboer har plantet i hagen.
Man trenger ikke gå lenger hvis man har øynene med seg. Jeg liker hvordan bladet nærmest glir i ett med omgivelsene i de ufokuserte områdene. En kledelig liten diffraksjonsstjerne har også funnet sin plass i vanndråpen.
Lenke til kommentar

Takk igjen for alle kommentarer! Jeg har nå hatt en litt over gjennomsnittlig hektisk uke, så har hatt liten tid til å velge ut, og publisere bilder. Heldigvis har jeg hatt med meg kameraet, så det har blitt ihvertfall noen mer eller mindre ugjennomtenkte bilder.

Mitt bilde av poden ;)

Tirsdag 13. oktober

Kveldsmåltid for små barn

post-31023-1255642208_thumb.jpg

1/200 sek, f/3.5, ISO 100

Lenke til kommentar

@k.n.b. : jeg må dessverre skuffe deg, dette er whiskey, eller rettere sagt bourbon, som er av altfor kjedelig merke til at jeg gidder å nevne hva det er. Men godt er det lell, i moderate mengder vel og merke.

@arnold_layne : tror du har et poeng. Det er så ufattelig mye nytt som skal prosesseres og fordøyes hver eneste dag for disse småtassene. :)

@Trondster : jeg hadde faktisk én versjon hvor fokus satt adskillig lengre ned, men det finnes faktisk grenser på hvor barnslig selv jeg kan være :p

Jeg har lært av Trondster, og lest at det lønner seg å ta et slik bilde jeg tok i dag, så derfor er jeg ikke mindre uorginal enn at jeg faktisk gjør det, i mangel på inspirasjon og en voldsom dragning mot sofaen.

Fredag 16. oktober

Under the blade

post-31023-1255716117_thumb.jpg

Lønner seg å gå etter sånne blader. ~Trondster

1/160 sek, f/3, ISO 200

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...