Guahtdim Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Lego ruler. Artig å se ett "umulig" bilde. Synd dagens lego er blitt mer av type 4 spesialbiter som altfor lett settes sammen. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Wow, tøft lego-bilde. Hvordan fikk du det til? Minner mistenkelig om Escher, som k.n.b nevtne over her... Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 (endret) takk igjen for alle flotte kommentarer! arela : bra låtvalg! jonas : spoilern viser deg hvilke to bilder som ble brukt for å lage escherlegoen. I dag ble det en fantastisk morgentur på Bygdøy, og her finner vi virkelig spreke farger for tiden. Søndag 11. oktober Fall is my favorite season in Los Angeles, watching the birds change color and fall from the trees. ~David Letterman 1/500 sek, f/2.8, ISO 200 Endret 11. oktober 2009 av d0ppler Lenke til kommentar
bareanton Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Nydelig høstbilde. Som du selv sier er det virkelig spreke farger. Blir inspirert til å komme meg ut å ta bilder selv, ikke bare av rare ting rundt i huset mitt. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Fall is my favorite season in Los Angeles, watching the birds change color and fall from the trees. ~David Letterman Genialt sitat!! Morsomt med Escherlegoen - fikk lyst til å prøve meg på noe sånt selv! Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Veldig flotte høstfarger. Litt synd med søppelkassene, men fortsatt veldig bra fanget Lenke til kommentar
OysteinSanne Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 d0ppler: du skriver at det var et morgenbilde, hvilket klokkeslett snakker vi om? Og: hva er gjort av etterbehandling? Jeg synes forsåvidt søppelkassene er et bra element, det sier noe om området. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Bildet ble tatt 10:37, så det er jo ikke akkurat veldig tidlig. Men det første bildet fra denne turen ble tatt litt over 9. Etterbehandlingen er blitt gjort i Color Efex Pro, en "tonal contrast" som komprimerer de mørke og lyse områdene, en slags HDR-feel om du vil. Dernest har jeg justert litt på HSL-sliderne i Lightroom. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Ganske spreke farger ja. Ser ut som det treet omtrent står i brann. Lenke til kommentar
# offline Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Mandag 5. oktoberJeg ser meg selv i deg Det minner meg om øyet til Chucky. Fredag 9. oktoberSteinbruvann Herlig flott! Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 (endret) Tenker du på Chucky wanna play-Chucky? I dag har jeg gått hele 2 (to) meter foran huset mitt og fotografert en rhododendron min samboer har plantet i hagen. Mandag 12. oktober Du skal sjå deg for og akte, alt som flyg og spring og gror. ~Einar Skjæråsen 1/50 sek, f/14, ISO 100 Endret 12. oktober 2009 av d0ppler Lenke til kommentar
satchmo Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Veldig mye flott å se på. Dagens var meget behagelig å se på. Eneste innvendig fra meg er at det lyse feltet på kanten muligens forstyrrer litt. Nydelig høstbilde 11.10. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 I dag har jeg gått hele 2 (to) meter foran huset mitt og fotografert en rhododendron min samboer har plantet i hagen.Man trenger ikke gå lenger hvis man har øynene med seg. Jeg liker hvordan bladet nærmest glir i ett med omgivelsene i de ufokuserte områdene. En kledelig liten diffraksjonsstjerne har også funnet sin plass i vanndråpen. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Takk igjen for alle kommentarer! Jeg har nå hatt en litt over gjennomsnittlig hektisk uke, så har hatt liten tid til å velge ut, og publisere bilder. Heldigvis har jeg hatt med meg kameraet, så det har blitt ihvertfall noen mer eller mindre ugjennomtenkte bilder. Mitt bilde av poden Tirsdag 13. oktober Kveldsmåltid for små barn 1/200 sek, f/3.5, ISO 100 Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Onsdag 14. oktober Leia Organa 2.5 sek, f/8, ISO 100 Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 15. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2009 Skål! (snart helg) Torsdag 15. oktober 1/15 sek, f/11, ISO 100 Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Meeget gyllen nektar. Man kan kanskje satse på at dette er noe annet enn det evinnelige whisky-gnålet her på forumet. Dråpene sitter bra. Lenke til kommentar
arnold_layne Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Nydelig portrett av poden! Lurer på om små barn må ha så store øyne for å få med seg alle de nye inntrykkene de blir utsatt for Fine kontraster i vinglasset også. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 Nydelige øyne på poden. Upskirt-bilde av Leia? Skamme seg.. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 16. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2009 @k.n.b. : jeg må dessverre skuffe deg, dette er whiskey, eller rettere sagt bourbon, som er av altfor kjedelig merke til at jeg gidder å nevne hva det er. Men godt er det lell, i moderate mengder vel og merke. @arnold_layne : tror du har et poeng. Det er så ufattelig mye nytt som skal prosesseres og fordøyes hver eneste dag for disse småtassene. @Trondster : jeg hadde faktisk én versjon hvor fokus satt adskillig lengre ned, men det finnes faktisk grenser på hvor barnslig selv jeg kan være Jeg har lært av Trondster, og lest at det lønner seg å ta et slik bilde jeg tok i dag, så derfor er jeg ikke mindre uorginal enn at jeg faktisk gjør det, i mangel på inspirasjon og en voldsom dragning mot sofaen. Fredag 16. oktober Under the blade Lønner seg å gå etter sånne blader. ~Trondster 1/160 sek, f/3, ISO 200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå