Gå til innhold

Hvilken pc er best til gaming?

Anbefalte innlegg

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=492225 eller http://www.elkjop.no/product/data/stasjona...ard-bell-ipower

Jeg skal kjøpe en ny gaming pc, så jeg lurer på hvilken av disse pcene som er best egnet til gaming..?:D

Jeg spiller vanligvis CS, men når jeg får en ny PC skal jeg spille mer krevende spill, slik som directx 9/10 spill.(hadde for dårlig pc til å spille andre spill en cs:S)

Er det f.eks noen andre pcer som er mer rimligere till gaming enn disse to(maks 12 tusen)?

Takk for hjelpen, baklager mangel på kunnskap og rettskriving:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

begge 2 vil være rimlig bra, den andre pc'en har 2 av det skjermkortet som bare er 1 av i det første, + mer ram, men det er unødvendig mye i begge pc'ene. vet ikke hva slags cpu det er i den andre pc'en.

men du klarer deg fint med en sprek dual core cpu, 4gb ram og det skjermkortet eller bedre, finner ikke no serlig info om geforce gt230, men ser ut til at det bare er ett vanlig geforce 9600 gso med ddr2 ram. skal ikke se de ikke fungerer bra for det vet jeg ikke, men jeg selv hadde valgt sprekere skjermkort og spart penger på mindre ram/ svakere cpu

Lenke til kommentar
begge 2 vil være rimlig bra, den andre pc'en har 2 av det skjermkortet som bare er 1 av i det første, + mer ram, men det er unødvendig mye i begge pc'ene. vet ikke hva slags cpu det er i den andre pc'en.

men du klarer deg fint med en sprek dual core cpu, 4gb ram og det skjermkortet eller bedre, finner ikke no serlig info om geforce gt230, men ser ut til at det bare er ett vanlig geforce 9600 gso med ddr2 ram. skal ikke se de ikke fungerer bra for det vet jeg ikke, men jeg selv hadde valgt sprekere skjermkort og spart penger på mindre ram/ svakere cpu

Cpuen til den andre pcen er en intel i7 920(2.66 GHz 8mb CPU cache, chipset: intel X58

Er ikke intel i7 en forbedret prossesor av intel core 2 Quad?

Endret av titan2502
Lenke til kommentar

Jeg vil si at ingen av dem egner seg.

Skal du ha ferdig bygget Gaming-PC, er det best å kjøpe en slik fra en databutikk.

Du har til eksempel:

- Multicom Gamer 900

- Multicom Gamer 880

- DI Gamer Intel i5-950

- Komplett Gamer Premium i35

- NetShop August 09 Kampanje 1366 PC!

- PCStyling Edge Fighter 2010 NX1

Det finnes også en rekke gode pakker med PC deler som du monterer selv:

- Dustin Datapakke Intel I7

- PC i deler - Intel Core i5 750

- PC i deler - Intel Core i7 920

Lenke til kommentar

Det er både fordeler og ulemper med å bygge en PC selv. Fordelen er at du selv i større grad kan konfigurere maskinen slik du selv vil ha den. Dette gjelder selvsagt da kun om du plukker ut alle delene selv og ikke velger slike PC pakker. Når det gjelder selve monteringen, så er det lett for meg å si at det ikke er vanskelig. Jeg husker godt min første PC som jeg monterte selv, og jeg kan fortelle at svetten fosset ut av meg og jeg følte hjertet slo i utakt. Når jeg dog fikk startet følte jeg at frykten var svært ubegrunnet, og kan til slutt legge til at jeg på det tidspunktet var så godt som blottet for PC kunnskaper. for å legge til noen tips;

¤ Bruk en god arbeidsflate med god belysning. -- Jeg selv ryddet plass rundt spisebordet på kjøkkenet. Dette bordet er av passe størrelse, passe arbeidshøyde og taklampen som stod rett under bordet ga meg god belysning.

¤ Legg ut alle komponentene ryddig og ordet. -- Dette gir deg bedre oversikt og gjør det lettere å finne frem delene når du trenger dem.

¤ Manualen(e) som følger med er til noe, bruk dem.

Den største bakdelen med å montere selv, er at man kun har garanti på hver enkel del og ikke på hele PCen. Om noe skulle gå galt, må du da selv feilsøke og finne ut hvilken komponent som lager kluss i systemet.

Når det gjelder de ferdig monterte maskinene kan jeg liste opp noen pluss og minus sider over dem jeg har listet opp.

# Først og fremst er det pris som er i fokus. Om du trenger annet utstyr i tillegg som eksempelvis skjerm, vil du overskride 12000 kroners grensen om du velger Komplett Gamer Premium i35.

Multicom Gamer 900

+ God CPU

+ Passe god lagringskapasitet på Harddisken

+ Passe godt skjermkort

+ Eget skjermkort til PhysX

+ God strømforsyning

+ Godt kabinett

+ Mus og tastatur som er mer egnet enn mange andre PCer følger med.

- Windows ikke inkludert i prisen

- Ukjent hastighet på Harddisken

- Kun to vifter i kabinettet og disse ikke av den stillegående sorten.

Multicom Gamer 880

+ God CPU

+ God lagringskapasitet på Harddisken

+ Godt kabinett

- Lite Ram medfølger

- Windows ikke inkludert i prisen

- Ukjent hastighet på Harddisken

- Kun to vifter i kabinettet, disse skal dog være av den stillegående sorten.

- Grunnet sin litt kompakt størrelse, gjør videre oppgradering begrenset.

- Litt svak strømforsyning

DI Gamer Intel i5-950

+ God CPU

+ Rask Harddisk

+ God strømforsyning

+ Godt kabinett

- Ikke det beste skjermkortet

- Mus og tastatur følger ikke med

Komplett Gamer Premium i35

+ God CPU

+ Rask Harddisk

+ Meget godt skjermkort

+ God strømforsyning

+ Godt kabinett

+ Mus og tastatur som er mer egnet enn mange andre PCer følger med.

- Ingen nevneverdig

NetShop August 09 Kampanje 1366 PC!

+ God CPU

+ Meget godt skjermkort

+ God strømforsyning

- Kun 32-bit Windows som standard

- Litt svak hastighet på Harddisken

- Mus og tastatur medfølger ikke

- Kun midt på treet kabinett.

Edge Fighter 2010 NX1

+ God CPU

+ Godt skjermkort

+ God strømforsyning

- Svak hastighet på Harddisken

- Mus og tastatur medfølger ikke

- Kun midt på treet kabinett.

- Mus og tastatur følger ikke med

Om du ikke trenger skjerm, ville jeg klart gått for Komplett Gamer Premium i35.

Trenger du skjerm, ville jeg valgt Multicom Gamer 900.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...