olebrann3 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 noen som har erfaringer? dyr å kjøre? Hvordan er det om den får skader? er reperasjon dyrt? deler dyrt? Lenke til kommentar
themaceman Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Forbruket er minimalt, har ikke kjørt den selv, men regner med en 0.5-0.6 på blanda kjøring. Ligger vel midt på treet når det gjelder skader . På en annen side er det en veldig driftsikker bil. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hvilken modell er den du ser på? Veldig store forskjeller etter hvilken modell det er, men det er ikke sikkert at en bil med dieselmotor vil være det billigste i lengden. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Den forrige generasjonen ville jeg knapt nok parkert min egen bil ved siden av. De ruster verre enn den beryktede E-klassen fra samme periode. Lenke til kommentar
olebrann3 Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 er en 2006 modell Lenke til kommentar
tNy Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Mercedes er jo en av de bilene som ruster mest. Så det kommer du ikke unna. Men det er også rustgaranti, husker ikke hvor lenge. Delene er hipp som happ, noen er billigere, andre er dyre. Vet at vi (Bertel O. Steen) ligger lavere i pris på mange deler iforhold til torshov osv. Blant annet filtere, en del pakninger, bremsedeler osv . Men dette varierer veldig. Bilene går langt, det skal de ha. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Mercedes er jo en av de bilene som ruster mest. Så det kommer du ikke unna. Var ikke dette mer problem for 210- og 202 karosseriene? Har inntrykk av at 203 har greid seg bedre, som dette jo er om det er en 2006modell. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) De er bedre ja. Men bra? Nei. Opprettavdelingen her sliter, pga de har ikke kapasitet til å ta inn så mange normale skader som de trenger for å få penger i kassa. Rustgaranti jobbene tar for mye tid. Endret 23. september 2009 av Ziuuung Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg har ikke hørt noe om rust på de nyere W203-ene, mine foreldre har en 2004-mod, og min bror har en W203 2005-mod, og det er ikke antydning til korrosjon på noen av disse, etter min erfaring så blir W203 fra 2004 og nyere regnet som "safe". En 2006 modell vil jeg i alle tilfeller anbefale, svært lite feil, og veldig dritfssikre, Lenke til kommentar
tNy Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 (endret) Det er mye rust du ikke ser. Men når folk kommer med småskader, og mekanikerne begynner å plukke fra hverandre bilen. Da ser man det. edit: Men at de er mye bedre enn 202, er det ingen tvil om. Endret 23. september 2009 av Ziuuung Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Jeg har tidligere jobbet med Mercedes så jeg vet godt hvor jeg skal se for å finne de klassiske stedene hvor det er rust, og tro meg, det er IKKE rust på hverken bilen til brodern eller foreldrene mine, de har hhv. gått 76.000 km og 89.000 km. (ikke det at det har noe som helst å si på den rusten som eventuelt skulle ha kommet, da den ikke kommer av hvor mye du bruker bilen.) Lenke til kommentar
tNy Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hadde nettop en mann her, fjærene hadde knekt foran, og litt rust på bilen. Bilen har rullet 55.000 km ca.. Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hvor er den rusten hen da? og årsmodell? Lenke til kommentar
tNy Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 03" . Litt eldre. Hvor rusten var gadd jeg ikke å spørre om, siden jeg jobber som delerådgiver og gir blanke i all rusten jeg får klager om Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Som sagt, det som kom etter 2003-modell er betraktelig bedre enn pre-2004. Men nok om det, jeg vil i alle tilfeller anbefale å kjøpe bilen som trådstarter snakker om, om det er en norsk bil så har man også 5 års reklamasjonsrett etc, og erfaringsmessig er det lite feil med de senere modellene av W203. Lenke til kommentar
tNy Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Gode biler er det ja. Rust kan jo komme av dårlig behandling av eier, så mye man kan gjøre selv for å forhindre rust. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå