Grandmaster Gamer Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Hei Jeg er drit lei av jobben. Jeg jobber i service yrket i snart 3 år nå. Jeg skal jobbe et par månder til så skal jeg si opp. Først så må jeg bare spare opp litt penger. Jeg tenkte jeg skal bare chillern, slapper av, røyke weed, spille data spill, lære meg noe nytt på egenhånd. Jeg har aldri vært sosial klient før, så jeg lurer på om det er noen der ute som er 1337 i faget, som kan komme med tips til meg så jeg er godt forberedt? Faste utgifter som jeg har i måned: Jeg har husleie på 4200kr Mat kan jeg overleve på ca 1000kr + studilån Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Du tenkte at JEG skal betale lønn til deg for at du skal "chillen"? Ole Endret 22. september 2009 av Ole3 Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Jeg har jo jobbet i 3 år snart! Jeg mener jeg har rett til å chillern i noen månder. Planen er å chillern i vinteren da jeg hater å stå opp på morgen og gå på jobb i kulderen. Så begynne å finne ny jobb til Vår. Jeg har ikke tenkt å bli sosial klient hele livet! Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Tja, pengene du bruker må jo komme fra ett sted, med mindre du klarer å spare opp det du trenger i den perioden uten å måtte ty til sosial støtte. Du må ha tjent minst 1,5G for å få dagpenger, og dersom du sier opp jobben selv så har du ei ventetid på 8 uker før du har rett til dagpenger. Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Hei Jeg lurer på hva du mener med 1,5G? Jeg er helt nybegynner. Det med å vente 8 uker er kjip ... Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Litt kort forklart der. Med 1,5G så menes det 1,5 ganger grunnbeløpet i folketrygden. Grunnbeløpet er i dag på kr 72.881. Så du må ha tjent minst 72.881 x 1,5 det siste kalenderåret(i fjor) for å ha rett til dagpenger. Og at 8 ukers ventetid er kjipt? Tja, du har jo sagt opp selv. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Dagpenger er ikke sosialstønad. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Nei, men så vidt eg forstod så hadde han boligutgifter også og derfor la eg til en link der i tilfelle nødvendig. Men dagpenger skal vel kanskje dekke bolig også? Litt usikker der. Lenke til kommentar
MidnightCreep Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Game-master, tror ikke du trenger å prøve å bli sosialklient, du kommer sikkert til å ende opp som en uansett. Nå vet ikke jeg hvordan din hjernekapasitet virker, men det er "ingen" som vil bli sosialklient. Hvor gammel er du ? For meg virket det som du er en lat fyr, som sitter på hybelen din, med dine homies og røyker og drikker, og har seggebuksene så langt nede at folk ville trodd at du er rørlegger. Jeg er også drit lei jobben min etter 14 år, men jeg har ikke tanker som deg, at andre skal betale av sine skattepenger for at du skal ligge på sofaen og spille sp3,box380 eller hva faen allt dere ungdommer sitter trynene deres foran. Kanskje du skulle begynt å spart litt penger, enn å røyke og drikke de opp.. Mentaliteten til dagens ungdommer er jo så langt oppi staur at det er til å grine av.. No offence, hvis noen av andre ungdommer blir fornærmet av dette... Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Nei, men så vidt eg forstod så hadde han boligutgifter også og derfor la eg til en link der i tilfelle nødvendig. Men dagpenger skal vel kanskje dekke bolig også? Litt usikker der. Dagpenger på laveste nivå er vel på 5800, hvis jeg husker riktig. Dette skal dekke ALLE utgifter du har. Inklusive husleie. Enslige med normale utgifter havner på sosialen hvis de er på laveste nivå. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Game-master, tror ikke du trenger å prøve å bli sosialklient, du kommer sikkert til å ende opp som en uansett.Nå vet ikke jeg hvordan din hjernekapasitet virker, men det er "ingen" som vil bli sosialklient. Hvor gammel er du ? For meg virket det som du er en lat fyr, som sitter på hybelen din, med dine homies og røyker og drikker, og har seggebuksene så langt nede at folk ville trodd at du er rørlegger. Jeg er også drit lei jobben min etter 14 år, men jeg har ikke tanker som deg, at andre skal betale av sine skattepenger for at du skal ligge på sofaen og spille sp3,box380 eller hva faen allt dere ungdommer sitter trynene deres foran. Kanskje du skulle begynt å spart litt penger, enn å røyke og drikke de opp.. Mentaliteten til dagens ungdommer er jo så langt oppi staur at det er til å grine av.. No offence, hvis noen av andre ungdommer blir fornærmet av dette... Tror ikke trådstarter bryr seg så mye. Han burde hvertfall ikke. Om han er lat, så må han vel få lov til å gjøre ting som ikke er så stressende? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Om han er lat, så må han vel få lov til å gjøre ting som ikke er så stressende? Kan garantere at NAV kommer til stresse vedkommende, kanskje mer enn vanlig arbeide vedkommende har i dag. Man er pliktig til å være REAL arbeidssøker, delta på kurs og tiltak. Sosialpenger kommer ikke før alt dette der er på plass. Ungdom er spesielt prioritert gruppe og disse havner på tiltak null nix time.. Så, jobbe/kursing må man uansett, bare med mindre økonomiske ytelser. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 i stedet får å snylte på oss andre, så kan du kanskje vurdere å bytte jobb? finnes faktisk jobber der man slipper å stå opp i kulda, hva med en kvelds-jobb? Lenke til kommentar
Grandmaster Gamer Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 hahaha Så mye fordommer, og mye rart folk mener :b Problemet mitt er at jeg liker og hjelpe folk, men da den gamle sjefen sluttet for 2 år siden så har det gått nedover for meg. Den nye sjefen har fjortis mental som ikke klarer å takle stress. Dette har jeg prøvet og overse i 2 år snart. Men enough is enough. Jeg føler jeg gjør en drit bra jobb, men nå orker jeg ikke mer. Blir sossialklient/dag penger på meg nå i noen månder. Kom heller med tips på hvordan man best overlever uten jobb enn å dømme meg :b Ellers takk for alle innspill. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Blir sossialklient/dag penger på meg nå i noen månder. Nei, jeg tror ikke det. Det blir vesentlig lengre. Jeg er selv arbeidsgiver, og jeg vet også fra kolleger i bransjen at de jobbsøknadene som forblir nederst i søkebunken er fra de som ikke kan gjøre anstendig rede for perioder av sin karriere. Ole Endret 22. september 2009 av Ole3 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Bare glem tanken på å prøve noe snylting. Har du et oppriktig behov, så greit, men detta her virker litt vell slappfisk ut fra det du har beskrevet. Om det er så ille så finn en annen jobb enn å skaffe deg penger via staten fordi du er lat. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg har bare én ting å si til deg din latsabb. Drit i den ene handa og ønske deg noe i den andre handa. Se hvilken hand blir full først. Jeg har jobbet i snart 25 år og hatt min kvote med "drittjobber", men jeg har aldri vært så lat at jeg ikke har giddet å jobbe, eller sagt opp for å "chille". Glem det, mine skattepenger går ikke til å finansiere kvisete snørrunger som skal "chille". Det være seg én måned eller ett år.. Jobba i 3 år og "gidder ikke mer".. Jeg er skremt over dagens ungdom. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg har jobbet i snart 25 år og hatt min kvote med "drittjobber", men jeg har aldri vært så lat at jeg ikke har giddet å jobbe, eller sagt opp for å "chille".Glem det, mine skattepenger går ikke til å finansiere kvisete snørrunger som skal "chille". Det være seg én måned eller ett år.. Jobba i 3 år og "gidder ikke mer".. Jeg er skremt over dagens ungdom. Hvem bryr seg? Noen er latere enn andre, og greier du ikke å innse det er jeg skremt over den eldre generasjonen. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg er selv arbeidsgiver, og jeg vet også fra kolleger i bransjen at de jobbsøknadene som forblir nederst i søkebunken er fra de som ikke kan gjøre anstendig rede for perioder av sin karriere. Ditto, har avvist 4 søkere(siste mnd) grunnet et par tlf til referanser i CV-ene... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg har jobbet i snart 25 år og hatt min kvote med "drittjobber", men jeg har aldri vært så lat at jeg ikke har giddet å jobbe, eller sagt opp for å "chille".Glem det, mine skattepenger går ikke til å finansiere kvisete snørrunger som skal "chille". Det være seg én måned eller ett år.. Jobba i 3 år og "gidder ikke mer".. Jeg er skremt over dagens ungdom. Hvem bryr seg? Noen er latere enn andre, og greier du ikke å innse det er jeg skremt over den eldre generasjonen. men det er faktisk mine skattepenger som betaler hans latskap. greit nok at noen er late, men da får de holde seg til det på fritiden, evt. i ha jobber man kan være lat i, ikke snylte på andre. "jeg gidder ikke jobbe, kan jeg få penger?" er ikke så alt for populært... jeg har forståelse for at han ikke liker jobben, men det finnes da ikke bare den jobben i hele verden. hilsen "dagens ungdom" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå