holvik Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Denne maskinen nekter å boote fra harddisk og minnepenn. Stopper opp i det "Windows" teksten kommer på skjermen når jeg booter XP fra harddisken. Stopper opp på samme plass i Windows 7 når jeg booter fra minnepenn. Har også prøvd Mint og Easy Peasy fra minnepenn med samme resutat, den stopper opp 10-15 sek ut i installasjonen. Har også prøvd med ekstern DVD-leser. Installasjonen av XP stopper opp etter lasting av drivere, rett før man skulle fått opp valgene installere,reparere o.sv. I Ubuntu får jeg startskjermen der jeg kan velge å prøve,installere,memtest o.s.v Velger jeg prøve eller installere får jeg svart skjerm med blinkende markør, ellers er maskinen død og jeg må slå den av for å få respons igjen.Memtest fungerer. Har testet harddisk og minne, det ble ikke funnet noen feil. Brukte her UBCD som bootet og fungerte. Hva i hampen kan dette være ? Endret 22. september 2009 av holvik Lenke til kommentar
holvik Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Prøvde å boote en Gparted live cd. Også denne "installasjonen" stopper opp etter noen sekunder. På den siste linjen som kommer på skjermen før maskinen låser seg står det : Begin: Running /scripts/init-premount ... [ 1.398473] ACPI: EC: non-query interrupt recived, switching to interrupt mode Noen som kan få noe ut av dette ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Kjørte en Google på meldingen, det ser ut som det skjer noe som ikke skal skje der. http://www.google.com/search?hl=en&sou...rupt&aqi=g2 Lenke til kommentar
Quasam Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Ta å kjøl ned maskinen kanskje i en pose i kjøleskapet eller ute i bilen. Se om du kommer lengre i installasjonen på den måten. Hvis så er så har du et varme\hovedkort problem. Alt. 2 Hvis du har en xp cd og usbcdrom så kan du velge E reparer i installasjons menyen og kjøre chkdsk /f på hovedstasjonen og se om du kommer videre. Går den igjennom så kan du kjøre chkdsk /r. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 24. september 2009 Forfatter Del Skrevet 24. september 2009 Takker for svar. Har usb DVD drev,men maskinen låser seg før jeg får valget reparere/installere. Stopper opp på samme sted hver gang. Har prøvd å bytte harddisk og minne med samme resultat. Har vert i kontakt med Asus kundestøtte, etter å ha mailet litt frem og tilbake fikk jeg beskjed om att maskinen må sendes inn for reperasjon. Maskinen rekker aldri å bli spesielt varm, den låser seg ca 30 sek. etter oppstart. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Fikk pc'en igjen før helgen. Verkstedet hadde da byttet hovedkort og harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå